Vragen over SEO?

Vraag het Riemer.

Waarom SEO uitbesteden?

Search Engine Optimization, kortweg SEO, is het bouwen aan jouw website om vindbaar te worden door de zoekmachines. De doelstelling is helder: bovenaan komen. Maar waarom zou je dat willen? Onderzoek wijst uit dat de eerste vijf zoekresultaten 67% van alle kliks krijgen. Je kunt je voorstellen dat zo’n positie gelijk impact maakt op jouw bedrijf. Een goede positie in Google kost werk, maar de vruchten die je plukt zijn enorm. Lukt het niet om de topposities voor je website te bemachtigen? Dan is SEO uitbesteden the-way-to-go!

SEO is een hele onderneming. Naast dat je data nodig hebt over jouw posities, is je ranking ook gerelateerd aan dat van jouw concurrent. Veel om rekening mee te houden! In de praktijk komt het zelden voor dat een bedrijf over de juiste tools en kennis beschikt om op te boksen tegen partijen die het uitbesteden. Wij helpen jou bij het bemachtigen van die posities.

Onze specialisten volgen de laatste trends en zorgen dat aanpassingen aan jouw website niet ten koste gaan van de gebruiksvriendelijkheid. Wij bedienen veel klanten tegelijk. Voordeel hiervan is dat wij schaalvoordelen hebben die jij weer terug ziet in de prijs. Ook geeft dit ruimte om de beste SEO tools te gebruiken. Genoeg reden om het uit te besteden lijkt ons!

Wat kan je verwachten

  • “Veel ondernemers vinden SEO lastig. Door onze tools en analyses houden wij doorlopend bij hoe jouw website ervoor staat en waar er kansen liggen. Ons doel? Jou ontzorgen.”

Zichtbaar24 staat voor transparantie. Een veel gehoord probleem is de ondoorzichtigheid in werkwijze en kosten van veel marketing bureaus. Dit leidt tot onbegrip en frustratie. Erg vervelend! Om dit te voorkomen werken wij altijd  vanuit jouw advertentieaccount. Hierdoor kun jij te allen tijde meekijken en volg je de progressie op de voet. Wanneer je onverhoopt toch wil overstappen behoud je jouw account. Zo zullen onze werkzaamheden niet verloren gaan. Onze prijzen staan transparant op de website zonder verborgen kosten. Bij Zichtbaar24 weet jij altijd waar je aan toe bent!

Wij zijn er trots op dat wij veel klanten mogen ontzorgen! Onze gecertificeerde specialisten monitoren en werken met een strakke en duidelijke werkwijze. Hierdoor kunnen wij efficiënt omgaan met onze tijd. Deze tijdsbesparing geeft onze specialisten de ruimte meerdere campagnes tegelijk te dragen, waardoor de kosten per campagne relatief laag zijn. Deze besparing berekenen wij uiteraard door op jou zodat je een eerlijke prijs krijgt voor onze werkzaamheden.

Onze missie is het ontzorgen van onze klanten. Zo kan jij je focussen op wat je het liefst doet. Toch kan het eng zijn om zo’n belangrijk onderdeel van jouw bedrijfsvoering uit te besteden. Dit begrijpen wij en daarom bieden wij altijd een vaste contactpersoon aan die jouw vragen of zorgen kan opvangen. Dit kan zowel via de mail als telefonisch. Ook heb je de optie om jouw maandelijkse rapportage door te nemen met jouw contactpersoon.

Goede SEO betreft veel verschillende soorten werkzaamheden. Content marketing, technische SEO en het verbeteren van de linkstructuur van de website zijn allemaal onderdelen van een goede SEO strategie. Zichtbaar24 beschikt over een breed netwerk van partners. Van content schrijvers tot aan partner websites. Zo zorgen wij dat wij in elke discipline kunnen excelleren. 

Onze SEO werkwijze.

Een goede strategie begint met een duidelijke werkwijze! De werkwijze van Zichtbaar24 bestaat uit een intakegesprek, analyse, management rapport, optimalisatie en maandrapportage. 

De intake is een kans om het ijs te breken met onze SEO specialist. De specialist zal ingaan op jouw bedrijfspropositie en concurrenten, waarna hij de tools zal koppelen voor de SEO analyse. Tijdens deze analyse selecteren wij de beste zoekwoorden. Hierbij kijken wij naar het potentieel van de zoekwoorden, de benodigde content en de concurrentie. Op basis van de geselecteerde zoekwoorden maken wij een nulmeting. Dit is kort gezegd een analyse van jouw huidige posities. De hele analyse wordt in een management rapport samengevat en naar je gestuurd.

Maandelijks werken onze specialisten om jouw website beter vindbaar te maken. Dit doen ze d.m.v. content creatie, technische SEO of linkbuilding. Het pakket bepaalt het aantal uren. Wil je sneller? Schaal dan op! De maand wordt afgesloten met een rapportage. De resultaten kun je telefonisch met jouw contactpersoon bespreken. Zo ben je altijd op de hoogte!

SEO rapportage.

Dikke kans dat je dit leest omdat je bang bent dat je niet de juiste posities gaat bereiken! Door alle mogelijkheden kan SEO snel overweldigend aanvoelen en zie jij door de bomen het bos niet meer.

Wij bij Zichtbaar24 staan voor transparantie. Maandelijks sturen we jou een update rapport toe. Hierin geven wij duidelijkheid over de werkzaamheden en de stijgingen (en soms dalingen) van jouw posities. Deze vorderingen worden gebaseerd op een 0-meting die wij in de opstartperiode hebben gemaakt. Zo heb jij een objectief meetpunt waaraan jij ons werk kunt toetsen. Je ziet in één handomdraai waar je staat. Zijn woorden als backlinkprofiel, focus keywords en linkbuilding algebra? Geen probleem. Wij lichten onze rapportages graag telefonisch toe!

SEO is een spelletje van de lange adem. Wanneer je het doorzet leidt het tot een constante, relevante en duurzame stroom van kliks, views en omzet. Echter, anders dan bij adverteren, is de weg ernaartoe een stukje langer. Gaandeweg kun je gaan twijfelen aan de progressie die wordt geboekt. Door onze rapportages proberen wij je van a tot z te betrekken in dit proces.

Dit zijn onze pakketten.

BASIC ECONOMIC.

4 uur.

Technische SEO

Content creatie

Interne linkbuilding

€295,-

PRO COMFORT.

8 uur.

Technische SEO

Content creatie

Interne linkbuilding

Linkbuilding

€545,-

PREMIUM BUSINESS.

16 uur.

Technische SEO

Content creatie

Interne linkbuilding

Linkbuilding

€1055,-MEEST GEKOZEN

ALTIJD ZICHTBAAR.

32 uur.

Technische SEO

Content creatie

Interne linkbuilding

Linkbuilding

€1995,-

Maandelijks opzegbaar.

In tegenstelling tot veel andere bureaus hebben al onze online marketing campagnes een standaard looptijd van 3 maanden, waarna onze samenwerking maandelijks opzegbaar is.

Een belangrijke factor bij SEO is tijd. Wij raden aan om het  daarom minimaal zes maanden aan te kijken voordat je een oordeel velt. Echter, willen wij jou niet bezwaren. Hoewel je na zes maanden de echte resultaten zult zien in bijvoorbeeld het verkeer, zal er wel na drie maanden een verbetering moeten zijn in je algehele vindbaarheid.

Door onze werkwijze en ervaring kunnen wij vaak sneller resultaat leveren. Echter, is dit sterk afhankelijk van de concurrentie en de staat van jouw website. In de meeste gevallen zal je de eerste resultaten na drie maanden moeten zien. Deze ruimte gunnen wij onszelf.

Wij hopen jij ook!

SEO uitbesteden kosten.

Zichtbaar24 is transparant over de kosten! Dat betekent dat jij altijd van tevoren weet hoeveel jouw SEO pakket moet kosten, zonder verborgen extra’s. Wij werken met all-in-pakketten gebaseerd op het aantal uren per maand. Wil jij snel groeien? Schaal dan naar een hoger pakket! Des te meer tijd hebben wij om te optimaliseren. 

Onze SEO pakketten werken via een strakke werkwijze, waardoor wij efficiënt met onze tijd kunnen omgaan. Hierdoor kunnen onze specialisten meerdere campagnes tegelijk dragen. Deze schaalvoordelen zijn doorberekend in het pakket. Zo kunnen wij jou de scherpste prijzen bieden!

  • Zeer scherp geprijsd.
  • Geen verborgen kosten: wij bieden een all-in-pakket.
  • Schalen betekend een lager uurtarief.

SEO klantervaring.

4 sterren met het cijfer 4.7 wat het gemiddelde aantal reviews weergeeft

Dit vinden de mensen van SEO! Kom jij ook op de koffie?

SEO intake gesprek.

Zichbaar24 vindt een goede samenwerking belangrijk! Daarin staat communicatie centraal. Om die reden starten al onze samenwerkingen met een intakegesprek. Dit gesprek zal bij voorkeur via een videocall plaats vinden. Het is een kans om jouw SEO specialist te ontmoeten en om het ijs te breken.

Tijdens dit gesprek gaan wij dieper in op jouw bedrijfspropositie en jouw doelgroepen. Hierin bepalen wij de juiste tone-of-voice en bespreken wij je concurrenten. Ons doel is om zoveel mogelijk relevante informatie te krijgen zodat wij een zo sterk mogelijke analyse kunnen maken.   

Wij stellen feedback altijd op prijs. Heb je vragen of opmerkingen tijdens het gesprek? Maak dit dan gerust kenbaar tijdens je intakegesprek.

Gratis SEO consult

Twijfel je nog of wil je meer informatie? Geen probleem! Wij bieden een gratis SEO consult aan. Wil jij weten of SEO uitbesteden iets voor jou is? En zo ja, waar jouw kansen liggen? 

Onze gecertificeerde specialisten helpen graag d.m.v. een gratis SEO consult. Hierin doen wij, samen met jou, een uitgebreide analyse en krijg je duidelijke inzichten in onbenutte kansen. 

Het consult duurt ongeveer een half uur en zal eindigen met concrete adviespunten. Na het consult zullen wij een SEO QuickScan voeren en op basis daarvan een vrijblijvend voorstel doen voor één van onze pakketten.

  • Uitgebreide analyse met inzichten in onbenutte kansen.
  • Telefonische toelichting met een SEO specialist.
  • Gratis SEO QuickScan op maat achteraf.

Kennisbank.

Bekijk al onze expertise. Bekijk de Kennisbank >

Content marketing bij Zichtbaar24

Welkom bij Zichtbaar24! Hét marketing bureau uit Groningen. Onze diverse dienstverlening zorgt ervoor dat er voor elk marketingdoeleinden een effectieve aanpak is. Zo hebben wij verschillende mediapartners en content experts die ervoor zorgen dat jouw organisatie meer merkbekendheid en verkeer genereert. Door het grote bereik van Zichtbaar24 en de online autoriteit van haar mediapartners bereik […]

Lees meer >

De voordelen van content marketing

Content marketing is een strategie die aanzienlijke voordelen biedt voor bedrijven van elke omvang. Hieronder hebben wij enkele kernpunten die de waarde van content marketing onderstrepen, voor je opgesomd. Wil jij ook meer weten over de voordelen van content marketing? Lees dan snel verder. Voordelen van content marketing opgesomd Verbeterde zichtbaarheid en autoriteit: Door waardevolle […]

Lees meer >

Waarom is een mobile responsive design voor de website zo belangrijk?

Sinds 1 juli 2019 hanteert Google Search de ‘Mobile-first Indexing’ voor nieuwe websites, dan wel websites die tot dat moment onbekend waren voor de zoekmachine. De ingreep heeft het online landschap ingrijpend veranderd, want de focus ligt inmiddels primair op mobiele websites. Logisch, want we zoeken met zijn allen steeds vaker op onze mobiel of […]

Lees meer >

Hoe bepaal je de doelgroep van een Facebook campagne?

In onze vorige blog richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne hebben we aandacht besteed aan de richtlijnen van het opzetten van een Facebook-campagne, waarin we al kort het belang van de keuze voor de juiste doelgroep beschreven. Vandaag gaan we dieper in op de verschillende soorten doelgroepen waar je uit kunt kiezen wanneer […]

Lees meer >

Technische SEO: wat heeft de meeste prioriteit?

Technische SEO is een ruim begrip en bestaat uit meerdere elementen. Door technische SEO op verschillende niveaus consequent en passend door te voeren, kan je ervoor zorgen dat je website beter presteert in de zoekmachine. Wel is er sprake van prioritering binnen het technische vlak van SEO. Waar leg je de nadruk op, en welke […]

Lees meer >

Het verschil tussen User Experience en User Interface

Meer dan ooit kijken zoekmachines naar de user experience van een website. De gebruiksvriendelijkheid van een website wordt gebaseerd op twee factoren, welke nogal eens door elkaar worden gebruikt: UX en UI. Beide hebben invloed op de look & feel van een website, en zijn min of meer complementair aan elkaar. Bovendien speelt de Mobile-first […]

Lees meer >

Richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne

In 2022 zijn er nog altijd 10.3 miljoen actieve Facebook gebruikers in Nederland, waarvan 6.9 miljoen gebruikers zelfs dagelijks actief zijn. Hierdoor is Facebook nog steeds 1 van de grootste social media platformen van Nederland. Een Facebook campagne is een effectieve manier om de juiste doelgroep te bereiken en het bewust maken van de behoefte […]

Lees meer >

Marketing om je webshop winstgevend te maken

In 2020 werden er 47% meer webwinkels opgericht ten opzichte van het jaar daarvoor. Met een sterke groei van het aantal oprichtingen in de handel, is dit inmiddels de branche met de meeste bedrijfsoprichtingen in Nederland. Het laat zien dat we meer dan ooit investeren in webshops. Voor veel ondernemers is een webshop de oplossing […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

Facebook vacaturemarketing: op zoek naar onderwijsprofessionals?

Het onderwijs ligt de laatste jaren onder een vergrootglas. De lerarentekorten lopen op, hetgeen een negatief effect heeft op de algemene kwaliteit van het onderwijs. Voorbeelden waarin scholen een klas naar huis hebben moeten sturen, als gevolg van het ontbreken van adequate invalkrachten, zijn daarvan een teken aan de wand. Geen goed teken, want goed […]

Lees meer >

Is adverteren op social media interessant?

Twijfel je als bedrijf over de keuze om te adverteren op social media? We worden steeds vaker gebeld door ondernemers die hier meer over willen weten. Dat social media platformen miljoenen mensen aantrekken is reeds bekend; nu wil je nog weten hoe jij daar als bedrijf optimaal van kunt profiteren. Als antwoord op de vraag […]

Lees meer >

Content optimalisatie: waardevol of tijdverspilling?

Content is de hoeksteen van elke website. Voor bedrijven is het essentieel om tekst en doelgroep op elkaar aan te laten sluiten. Het nodeloos delen van content is een veelgemaakte fout; een overkill aan tekst zorgt lang niet altijd voor het gewenste effect. Het helpt je website een hogere positie te bemachtigen, maar de leesbaarheid […]

Lees meer >

De 7 valkuilen van Google Ads

Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een aantrekkelijk platform, maar het kent ook […]

Lees meer >

Zoekwoorden in een Adwords campagne

Een Adwords campagne is betaald, en daarom draait alles hier om rendement en het maken van de juiste keuzes. Om een campagne zo effectief mogelijk te laten verlopen, zijn met name zoekwoorden cruciaal. De geselecteerde zoekwoorden bepalen de groei van online verkeer, en de relevantie hiervan, richting jouw website. Maar hoe bepaal je de juiste […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van je bedrijf is een gegeven. […]

Lees meer >

5 tips voor een succesvolle Google Ads campagne

Google Ads is voor de meeste bedrijven een zinvolle investering. Aangezien de top 3 van de zoekresultaten goed is voor circa 75% van alle clicks, is het cruciaal om hier met jouw website naar voren te komen. Een positie buiten de eerste pagina van de zoekresultaten kan al helemaal niet! Genoeg reden om een Google […]

Lees meer >

5 online marketing trends in 2022

Online marketing is altijd onderhevig aan verandering, maar in 2022 verwachten we enkele grote veranderingen. Een deel daarvan is al aangekondigd, en sommige trends en wijzigingen zullen als een verrassing komen voor de meeste lezers. Het is weer tijd voor een vooruitblik op het nieuwe jaar. Bereid je voor op de grote veranderingen in Google […]

Lees meer >

De 5 stappen van een sterke Facebook advertentie

Adverteren op Facebook kan zomaar eens een goudmijntje zijn voor jouw bedrijf. Vooraf heb je een advertentiedoel geformuleerd, en nu ben je vooral benieuwd hoe je die doelstelling gaat behalen. Het ontwikkelen van een efficiënte campagne, één waarbij de Return On Investment (ROI) zo hoog mogelijk ligt, kan een uitdaging zijn. Wil je een succesvolle […]

Lees meer >

5 Google Ads trends in 2022 die je moet kennen

Traditioneel bespreken we bij de start van het kalanderjaar de Google Ads trends. Zijn de trends in lijn met het afgelopen jaar, en wat ligt er op de planken? Een trend die de laatste jaar tot standaard is verheven, is het gegeven dat bedrijven steeds meer budget vrijmaken voor online reclame. Alleen al in het […]

Lees meer >

Wat is SEA?

De zoekopdracht ‘wat is SEA?’ wordt maandelijks honderden keren gebruikt, dus het is logisch wanneer je deze term nog niet zo goed kent. SEA staat voor Search Engine Advertising, of zoals we het hier zeggen: zoekmachine adverteren. Het betreft het adverteren op zoekwoorden- en termen, waarmee je als bedrijf gevonden wilt worden in de zoekmachine. […]

Lees meer >

Hoe verbeteren interne links de structuur van je webshop?

Ben jij in het afgelopen jaar een eigen webshop begonnen, of wil je misschien binnenkort een webwinkel starten? Je bent zeker niet de enige. Het aantal Nederlandse webshops is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Met de toenemende concurrentie in webwinkels is het belangrijk jezelf te onderscheiden. Hoe zorg je binnen een webshop voor de […]

Lees meer >

SEO voor bedrijven

Search Enigene Optimization (SEO) is een term die we vaak tegenkomen in de marketingwereld, maar waar staat dit precies voor? SEO mogen we vrij vertalen als ‘zoekmachine optimalisatie’. Door alle facetten van dit principe correct en consistent toe te passen, realiseer je een verbeterde vindbaarheid van jouw website in de zoekmachine. Steeds meer bedrijven investeren […]

Lees meer >

Facebook Advertising voor bedrijven

Is adverteren op Facebook iets voor jouw bedrijf? De mogelijkheden van dit platform worden onvoldoende benut, en dat is een gemiste kans. Je hebt op Facebook talrijke opties om je doelgroep, locatie en doelstellingen vorm te geven. Heb je moeite om je doelgroep te bereiken? Niet op Facebook! In deze blog vertellen we je waarom […]

Lees meer >

Vijf voordelen van Social Ads voor bedrijven

Wat zijn de voordelen van Social Ads voor bedrijven? Met miljoenen actieve gebruikers, alleen al in Nederland, zijn social media voor bedrijven steeds vaker onderdeel van de marketingstrategie. Door te adverteren op Facebook, Twitter of Instagram bereik je al gauw honderdduizend mensen. Het zijn platformen die dagelijks worden bezocht, en dat op vrijwel ieder moment […]

Lees meer >

Vacaturemarketing: zo vind je de beste kandidaten

Om meer en vooral betere kandidaten te vinden voor een openstaande vacature, maken bedrijven steeds vaker gebruik van vacaturemarketing. Marketing is in dit geval een zeer breed begrip: het gaat niet alleen over de instrumenten die men inzet om een geschikte kandidaat te vinden, maar ook over de data die hieruit voortkomen. Denk aan het […]

Lees meer >

Afbeeldingen optimaliseren voor de zoekmachine

Afbeeldingen zijn van grote invloed op de kwaliteit van een website. Bij het analyseren van een website letten zoekmachines niet alleen op de content, maar wordt ook beeldmateriaal geanalyseerd. Waar moet een afbeelding aan voldoen, en hoe komt het dat ‘image optimization’ bepalend is voor de kwaliteit van je website? Invloed afbeelding op PageRank PageRank […]

Lees meer >

3 voordelen van display advertising

en nieuwe campagne of propositie: jouw bedrijf verdient online zichtbaarheid. Hiervoor dienen verschillende instrumenten, waarvan display advertising er één is. Met deze marketingtool is iets vreemds aan de hand, want display advertising wordt zowel onderschat als overschat. De reden daarvoor is de verwachting die men heeft. Het gebruiken van een banner zorgt namelijk primair voor […]

Lees meer >

Een nulmeting op de eigen website

Wat is een nulmeting? En.. is een nulmeting relevant? Laten we maar direct met de deur in huis vallen: zeker! Een nulmeting hoeft niet iedere maand uitgevoerd te worden, maar het  biedt absoluut houvast voor de organisatie. Je raakt bekend met de huidige kwaliteit van je website, en kunt zo beter naar een gemeenschappelijk doel […]

Lees meer >

Wat zijn backlinks en hoe beïnvloeden ze je website?

Voor de autoriteit van een website spelen inkomende links, ook wel backlinks genoemd, een bepalende rol. Wat zijn dit precies? Backlinks zijn referenties vanaf een andere website, welke naar een pagina op jouw website verwijzen. In de ideale situatie komen deze ‘one way links’ op natuurlijke wijze tot stand, en anders is het mogelijk om […]

Lees meer >

Kleine Investeringsaftrek: wat is het en wat kun je ermee?

De kleine investeringsaftrek, afgekort KIA, is een regeling voor ondernemers. Hiermee mag je een deel van je investering aftrekken van de winst, hetgeen zorgt voor een belastingvoordeel. De regeling is voor iedere ondernemer, maar wordt met name door de startende ondernemer gebruikt. Niet iedere ondernemer is op de hoogte van het bestaan van de KIA, […]

Lees meer >

Hoe werkt linkbuilding – werken aan een sterk linkprofiel

Ben je eigenaar van een website? Dan is het voor jou belangrijk om goed te worden gevonden door de online doelgroep. Een beproefde methode om de vindbaarheid van je website in de zoekmachine te verbeteren is linkbuilding. Linkbuilding bestaat al jaren, maar er is veel veranderd omtrent de kwaliteit en invulling van het concept, namelijk […]

Lees meer >

Dilemma: u of je op de website?

Het is het ultieme dilemma voor beheerders van een eigen website: gebruiken we ‘u’ of ‘je’ als aanspreekvorm voor onze bezoekers? In deze blog gebruiken we voor het gemak ‘je’, maar dat wil niet per definitie zeggen dat dit ‘de standaard’ hoort te zijn. Wat zorgt ervoor dat de bezoeker op de juiste manier wordt […]

Lees meer >

De voordelen van een sterke landingspagina

Een landingspagina is de plek waar bezoekers je website binnenkomen. In algemene zin is dit voor een website de homepage, maar binnen de marketing gaat het vaak om een speciaal ingerichte pagina die bezoekers moeten activeren om een actie te ondernemen. Net als het ontwerp van een advertentie, is ook de keuze voor een geschikte […]

Lees meer >

4 tips voor de beste zoekwoorden advertentie

Het is één van de meest waardevolle tools om meer bezoekers naar een website te sturen: Google Ads. De zoekmachine, en met name die van Google, wordt dagelijks door duizenden zzp’ers en bedrijven gebruikt. Adverteren via Google is zeer toegankelijk; kwaliteit blijft een belangrijk punt. Is het je al eens opgevallen dat bepaalde namen stelselmatig […]

Lees meer >

SEO: focus op leesbaarheid

Iedereen met een eigen website zal beamen dat het belangrijk is om organisch goed vindbaar te zijn voor de doelgroep. Het is een goedkope manier om bezoekers naar je website te trekken; goedkoper ten opzichte van adverteren. Search Engine Optimization, kortweg SEO, is wat dat betreft een zeer breed begrip. Veel mensen zullen binnen een […]

Lees meer >

Instagram voor bedrijven

Het online platform Instagram vond ooit zijn oorsprong in social media, maar steeds vaker wordt dit kanaal gebruikt als marketinginstrument. Tegenwoordig zijn er diverse bedrijven die subtiel, of juist helemaal niet subtiel gebruikmaken van de mogelijkheden. Een bedrijf doet dit middels een eigen kanaal, maar ook door als merk zichtbaar te zijn. Hierbij wordt bijvoorbeeld […]

Lees meer >

Hoe werkt het algoritme van Google?

Ben je inmiddels bekend met Search Engine Optimization, kortweg SEO? Dan wil je ongetwijfeld ook meer weten over het algoritme van een zoekmachine. Deze bepaalt hoe goed een pagina daadwerkelijk presteert. Het algoritme is een stukje software met doorlopend variabele richtlijnen. Aangezien de richtlijnen periodiek wijzigen, is het belangrijk om je website up-to-date te houden. […]

Lees meer >

Introductie in Google Analytics

In het bedrijfsleven is Google Analytics inmiddels onmisbaar. De data uit dit programma helpt bedrijven om verbanden te ontdekken, relevante data te ontvangen over bezoekers van de website en essentiële statistieken mee te nemen in toekomstige beslissingen. Het Analytics pakket van Google is volledig gratis, en dit is de plek waar statistieken en data van […]

Lees meer >

Display advertising: awareness én sales

Tijdens het surfen op internet komen we dagelijks in aanraking met diverse vormen van display advertising. Het gaat hierbij om advertising door middel van banners op websites, social media en video’s. Een banner is onder verschillende formaten op te maken, en zodoende responsive te maken voor zowel mobile- als desktop gebruikers. Veel bedrijven zien in […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. Met een eigen bedrijfspagina op Facebook is dit eveneens mogelijk, namelijk […]

Lees meer >

Banners: functioneel en efficiënt

In de tijd tussen ‘brand awareness’ en ‘verkoop’ doorloopt een klant verschillende fasen. Zichtbaarheid is een cruciale factor om merkbekendheid op te bouwen, direct in de eerste fase van de customer journey. Is jouw merk niet zichtbaar, dan loop je mogelijke klandizie mis. Zonde! Online zichtbaarheid creëer met een banner. Hate them or love them; […]

Lees meer >

4 online marketing trends in 2021

Vergeet 2020: wat worden de online marketing trends in 2021? Als bedrijf is vooruitkijken belangrijk, want hoe ga jij je doelgroep volgend jaar nóg beter bereiken? Ondanks dat 2020 als jaar alles behalve ‘normaal’ is verlopen, is toch sprake van trends en verschuivingen. Zo kenmerkt 2020 zich als jaar waarin Responsive Ads hun definitieve intrede […]

Lees meer >

Het verschil tussen retargeting en remarketing

Een bezoeker betreedt je website zonder een aankoop. Helaas, je hebt geen conversie afgedwongen. Dit kan twee dingen betekenen: de bezoeker is in zijn geheel niet meer geïnteresseerd in je product of diensten (1), of bezoekers zijn wel geïnteresseerd, maar willen eerst verder kijken (2). In het tweede geval loont het de moeite om deze […]

Lees meer >

De kracht van social media marketing

Social media marketing staat voor de inzet van social mediakanalen als onderdeel van de marktbenadering. Het sociale medium biedt veel mogelijkheden om campagnes af te stemmen op een gesegmenteerde doelgroep. Tegelijk is dit nog altijd de plek waar de meeste actieve volgers van jouw merk te vinden zijn, en waar je een eigen community kunt […]

Lees meer >

De voordelen van onderwijs marketing

Onderwijs marketing: het is een steeds relevanter concept. De invloed van marketing binnen het onderwijs neemt de laatste jaren toe. Terecht, want onbedoeld nemen de kosten in het onderwijs flink toe, zonder dat dit de algemene kwaliteit ten goede komt. Ook zorgen personeelstekorten ervoor dat een school steeds meer moeite heeft om geschoold personeel voor […]

Lees meer >

TikTok voor bedrijven

We lezen de laatste tijd steeds meer over de app TikTok. Deze social media app heeft inmiddels zoveel volgers, dat ze praktisch mogen worden gerekend naast andere social media als Facebook en Twitter. Waar komt TikTok ineens vandaan? In september 2016 lanceerde ByteDance zijn sociale video-app Douyin in China. Een jaar later breidden ze de […]

Lees meer >

H1, H2 en H3: het belang van heading tags voor SEO

Heading tags worden ook wel de kopteksten van een artikel genoemd. Door de H1, H2 en H3 consistent toe te passen binnen de content, verbeter je de kwaliteit in termen van SEO. Het resultaat van heading tags is evident: het geeft structuur aan de tekst, zowel voor de lezer, als ook voor de ‘bot’ van […]

Lees meer >

Bedrijven en social media: kans of bedreiging?

Social media is voor bedrijven een relevant onderdeel geworden van de marketingstrategie. Het biedt snelle mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Op wat voor manier en met welk doel, dat verschilt per ondernemer. Social media kent met al haar diverse platformen veel kansen, maar er zijn ook valkuilen. Wat zijn de meest gebruikte social media […]

Lees meer >

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf in 2022 Google mijn bedrijf, ook wel Google my business of Google places genoemd, is opgezet voor fysieke winkels om lokaal beter vindbaar te worden. Tegenwoordig zijn er echter veel meer voordelen die uit Google mijn bedrijf kunnen worden gehaald. Maar wat zijn nu deze voordelen […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS.

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

De 7 Google ads trends die je moet weten.

De 7 valkuilen van Google Ads Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

Waar moet een zakelijke website aan voldoen? In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. […]

Lees meer >

Gewoon doen.

Bij SEO ga je voor meer-, gratis- en duurzaam verkeer! SEO is een spel van de lange adem, maar de vruchten die je plukt zijn enorm. SEO intern oppakken is ingewikkeld. De meeste bedrijven missen de juiste kennis en tools om het effectief uit te voeren. Met onze scherp geprijsde all-in-pakketten leveren wij uitsluitend succesvolle SEO campagnes. Wij hebben een heldere werkwijze en zorgen met onze rapportages dat jij altijd op de hoogte bent van de laatste werkzaamheden en resultaten. Mocht je onverhoopt toch verder willen kijken? Geen zorgen! Wij doen niet aan wurgcontracten. Al onze contracten zijn, na de opstart periode van drie maanden, maandelijks opzegbaar. Waar wacht je nog op? Besteed SEO uit bij Zichtbaar 24. 

  • Onze missie is jou ontzorgen.
  • De scherpte prijzen vind je bij Zichtbaar24.
  • Je hebt altijd een eigen contactpersoon.
  • Wij bieden transparantie in pakketten en werkwijze.
  • Certificering onder onze werknemers is een verplichting!

Veelgestelde vragen – SEO uitbesteden.

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlandse kan SEO vertaald worden als zoekmachine optimalisatie.

Onder SEO vallen alle werkzaamheden die ervoor zorgen dat jouw website zo goed mogelijk wordt gevonden in de Google zoekresultaten. SEO bestaat uit de 3 pijlers: content, techniek en linkbuilding. Content en techniek richten zich op de website zelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan teksten, afbeeldingen, laadsnelheid en hoe mobielvriendelijk je website is. De teksten worden hierbij gebaseerd op specifieke zoekwoorden.

De grote voordelen van SEO zijn dat het duurzaam en ‘goedkoop’ is. Het kost geen geld om de werkzaamheden uit te voeren, alleen tijd. Daarnaast blijf jij hoog in de organische zoekresultaten staan wanneer je de werkzaamheden hebt uitgevoerd. Het is echter wel belangrijk om up-to-date te blijven door het schrijven van nieuwe content en door bij te houden of er geen technische mankementen zijn met de website.  Uit onderzoek is ook gebleken dat meer mensen kiezen voor de organische zoekresultaten in tegenstelling tot de betaalde, omdat deze “betrouwbaarder” overkomen. Hoe hoger jij in Google staat, hoe meer autoriteit jij hebt als bedrijf!

Het grote verschil tussen SEO en SEA is dat wanneer je stopt met de SEA campagne, jouw advertentie, en zo ook jouw vindbaarheid in de zoekresultaten, verdwijnt. Bij SEO zal de vindbaarheid echter nog een tijd zichtbaar zijn. Daarnaast verschijnen de advertenties van SEA boven die van SEO in de zoekresultaten. Ook is SEA gericht op betaalde advertentie, waar SEO geen geld kost, alleen tijd. SEA is aantrekkelijker voor bedrijven die op korte termijn geld willen verdienen, doordat de advertentie meteen zichtbaar. Een SEO-traject duurt ongeveer 6 maanden voordat de eerste echte resultaten zichtbaar zijn. Kort samengevat betaal je Google om bovenaan te komen in Google. Bij SEO verbeter je je website om het algoritme van Google aan te tonen dat je hoger moet staan.

Google heeft een algoritme ontwikkeld waarin een paar honderd factoren worden meegenomen die jouw website als het ware een SEO-score geven. Via speciale bots, ook wel crawlbots genoemd, wordt jouw website onderzocht op deze factoren. Door vervolgens jouw website te vergelijken met die van de concurrentie wordt er bepaald welke website het hoogst komt te staan in de organische zoekresultaten.

Linkbuilding is het genereren van backlinks vanaf andere websites naar jouw site. Doormiddel van deze backlinks krijgt jouw website een DR (domain rating) score. Hoe hoger de DR-rating, hoe meer jouw website als een autoriteit wordt gezien door Google. Er wordt hierbij gekeken naar de kwaliteit en kwantiteit van de backlinks. Waardevolle backlinks kunnen op meerdere manieren verkregen worden. Denk hierbij aan competitor links (kijken op welke backlinks de concurrentie goed scoort en deze websites ook benaderen) of zoek naar eventuele vermeldingen van jouw website op andere websites waar nog geen link bij staat. Deze vermeldingen kun je vinden via Google alerts.

Doordat autoriteit als belangrijke factor wordt gezien door Google, stijgt jouw website hiermee in de Zoekresultaten. Hoe hoger de DR is van de website waarvan je de backlink verkrijgt, hoe meer deze backlink waard is. Een website kan echter maar 1 keer een link geven met waarde. Wanneer je links gaat ‘spammen’ word je DR weer negatief beïnvloed. Ook is een backlink van een website uit dezelfde branche waardevoller.

De content wordt vaak geschreven omtrent een focus keyword. Dit is het zoekwoord waarop je gevonden wil worden. Kijk daarom altijd eerst welke producten en diensten jij levert en welke keywords voor jou relevant zijn. Kijk daarna op welke zoekwoorden er nog weinig concurrentie is, zodat je makkelijker hoog kunt ranken in de zoekresultaten. Tegenwoordig is het schrijven van de content ook steeds meer gefocust op de zoekersintentie. Kijk daarom goed naar waar de klanten echt naar opzoek zijn, en focus daar je keyword omheen. Het zoekwoord waarop je je richt moet uiteindelijk gericht zijn op conversies (aankopen, aanmeldingen)

Bij Zichtbaar24 betaal je eenmalig voor de opstart van het SEO-pakket. De prijs hiervan is 299 euro. Binnen de opstart ontvang je een SEO-managementrapport met concurrentieanalyse, zoekwoorden analyse, site audit en nulmeting. Aansluitend zorgen we ervoor dat Google Analytics en Google Search Console worden gekoppeld. Hiermee kunnen we de ontwikkeling en voortgang van de website monitoren. Daarna variëren onze pakketten van 295,- tot en met 1995,- euro, afhankelijk van het aantal uur.

We zijn jou voor.

tekst Nationale zorggids in het grijs dat partner is van zichtbaar24

Wij zijn trots op al onze klanten! Benieuwd naar ons werk?