man die inlogt op facebook via telefoon om verschil Roas en Poas te lezen
blije jonge staat voor een gekleurde z medewerker van zichtbaar24

Vragen over Social Media adverteren?

Vraag het Robin.

Waarom Social Media marketing?

Er is geen ontkomen aan. Inmiddels adverteert meer dan 40% van de bedrijven via social media. Jij nog niet? Wij helpen je graag! Wij tonen flitsende advertenties die de sluimerende behoefte aanwakkert bij jouw doelgroep. Een getest recept voor meer weergaven, kliks en conversies. Kortom, een onmisbare schakel in jouw marketing mix.

Zichtbaar24 combineert vaardigheid in content en optimalisatie. Onze Facebook Blueprint specialisten zorgen voor banners met rakende teksten. Wij houden rekening met jouw huisstijl, boodschap en zorgen voor de juiste tone-of-voice. Wanneer de campagne live gaat zullen wij de data, verkregen door de facebook pixel, doorlopend monitoren. Constateren wij inefficiënties? Dan passen wij ons daarop aan. Door deze methode gaat er geen lead, klant of omzet verloren.

Onze gecertificeerde professionals monitoren meerdere campagnes. Zo kunnen wij onze tijd efficiënt indelen. Deze besparingen berekenen wij door aan onze klanten en zo kunnen wij jou de scherpste prijzen bieden. Zijn er toch nog onduidelijkheden? Geen probleem. Je kan altijd terecht bij jouw eigen contactpersoon!

Wat kan je verwachten

  • “De advertenties van social media spreken jouw doelgroep hoger in de customer journey aan. Deze groep zit veelal nog in de oriëntatiefase. Zit je in een competitieve markt? Dan kan dit wel eens de oplossing zijn.”

Zichtbaar24 staat voor transparantie. Een veel gehoord probleem is de ondoorzichtigheid in werkwijze en kosten van veel marketing bureaus. Dit leidt tot onbegrip en frustratie. Erg vervelend! Om dit te voorkomen werken wij altijd  vanuit jouw advertentieaccount. Hierdoor kun jij te allen tijde meekijken en volg je de progressie op de voet. Wanneer je onverhoopt toch wil overstappen behoud je jouw account. Zo zullen onze werkzaamheden niet verloren gaan. Onze prijzen staan transparant op de website zonder verborgen kosten. Bij Zichtbaar24 weet jij altijd waar je aan toe bent!

Wij zijn er trots op dat wij veel klanten mogen ontzorgen! Onze gecertificeerde specialisten monitoren en werken met een strakke en duidelijke werkwijze. Hierdoor kunnen wij efficiënt omgaan met onze tijd. Deze tijdsbesparing geeft onze specialisten de ruimte meerdere campagnes tegelijk te dragen, waardoor de kosten per campagne relatief laag zijn. Deze besparing berekenen wij uiteraard door op jou zodat je een eerlijke prijs krijgt voor onze werkzaamheden.

Onze missie is het ontzorgen van onze klanten. Zo kan jij je focussen op wat je het liefst doet. Toch kan het eng zijn om zo’n belangrijk onderdeel van jouw bedrijfsvoering uit te besteden. Dit begrijpen wij en daarom bieden wij altijd een vaste contactpersoon aan die jouw vragen of zorgen kan opvangen. Dit kan zowel via de mail als telefonisch. Ook heb je de optie om jouw maandelijkse rapportage door te nemen met jouw contactpersoon.

Facebook Blueprint is de leeromgeving van Meta. Deze leeromgeving bespreekt de  commerciële mogelijkheden van Facebook. Om aan te tonen dat je vaardig bent in deze stof bied Meta examens aan. Bij het succesvol afronden van dit examen behaal je de Blueprint certificering. Zichtbaar24 zorgt dat alle Facebook specialisten deze certificering bezitten. Zo weet jij dat wij up-to-date zijn van de laatste trend en mogelijkheden!

Onze Social Media werkwijze.

Onze campagnes bestaan uit een intakegesprek, analyse, campagne inrichting, beheer & optimalisatie en rapportage. Deze werkwijze wordt altijd gedirigeerd door een eigen gecertificeerd professional.

Tijdens de intakefase bespreken wij jouw product en doelstelling. De accounts worden gekoppeld en beeldmateriaal wordt opgevraagd. Analyses zijn gebaseerd op gelijksoortige campagnes en trends binnen jouw industrie. Samen met jouw huisstijl en tone-of-voice maken wij relevante campagnes die doel treffen.

De campagne is live! Dit leidt tot data die de Facebook Blueprint specialisten monitoren en interpreteren. Zij optimaliseren op basis van weergaven, kliks en conversies vanuit de Facebook pixel. Meer budget is meer data. Wil je sneller? Schaal dan op! Wij borduren voort op de lopende advertenties en de achterblijvende zetten wij stop. 

Dit proces is doorlopend en de resultaten zullen steeds beter worden. Deze resultaten spreken wij maandelijks door. Zo ben je altijd op de hoogte!

Social Media rapportage.

Dikke kans dat je dit leest omdat je bang bent dat jouw online marketing campagne niet volledig benut wordt. Door alle mogelijkheden en inzichten kan adverteren via social media snel overweldigend aanvoelen.

Wij proberen transparant te zijn over onze online marketing campagnes. Daarom werken wij altijd vanuit jouw eigen advertentieaccount. Dit betekent dat je 24/7 mee kan kijken in jouw campagne. Omdat wij werken vanuit jouw advertentieaccount kun je continu de resultaten bekijken. Wel zo handig. 

Omdat wij werken vanuit jouw account, kan het aanlokkelijk zijn aanpassingen te maken. Doe dit niet! Wij begrijpen dat er soms onzekerheid kan ontstaan over de campagne. Heb je twijfels?  Je kan altijd jouw contactpersoon telefonisch of per mail raadplegen. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Mis je informatie? Geen probleem. Schroom niet om jouw contactpersoon feedback te geven. Wij verbeteren ons graag!

Dit zijn onze pakketen.

BASIC ECONOMIC.

Advertentiebudget

€350,- per maand

Opstart & intake

Content creatie

Pixel/conversietracking

Optimalisatie & onderhoud

Maandelijkse rapportage

€195,- / maand

PRO COMFORT.

Advertentiebudget

€1000,- per maand

Opstart & intake

Content creatie

Pixel/conversietracking

Optimalisatie & onderhoud

Maandelijkse rapportage

€345,- / maand

PREMIUM BUSINESS.

Advertentiebudget

€2000,- per maand

Opstart & intake

Content creatie

Pixel/conversietracking

Optimalisatie & onderhoud

Maandelijkse rapportage

€495,- / maand

ALTIJD ZICHTBAAR.

Advertentiebudget

>€2000,- per maand

Opstart & intake

Content creatie

Pixel/conversietracking

Optimalisatie & onderhoud

Maandelijkse rapportage

€945,- / maand

Maandelijks opzegbaar.

In tegenstelling tot veel andere bureaus hebben al onze online marketing campagnes een standaard looptijd van 3 maanden, waarna onze samenwerking vervolgens maandelijks opzegbaar is.

De reden dat wij deze drie maanden hanteren is omdat dit volgens ons het minimale termijn is waarop je onze social media campagne kan beoordelen. Door onze duidelijke werkwijze en ervaring kunnen wij in veel gevallen al tijdens het opzetten van de social media campagne de resultaten in de goede richting sturen. Echter, kan het gebeurden dat het even duurt voordat wij de juiste knoppen gevonden hebben.

Een campagne zal naar verloop van tijd, door het te blijven optimaliseren, steeds beter lopen. In de meeste gevallen zullen de eerste resultaten na drie maanden zichtbaar moeten zien. Deze ruimte gunnen wij onszelf om de campagne werkend te krijgen.

Wij hopen dat jij dat ook doet!

Social Media adverteren kosten.

Zichtbaar24 is transparant over de kosten! Dat betekent dat jij altijd van tevoren weet hoeveel jouw social media pakket moet kosten, zonder verborgen extra’s.

Wij werken met all-in-pakketten die mee schalen met het advertentiebudget. Hoe hoger jouw gekozen advertentiebudget, hoe meer data wij binnen krijgen, des te meer ruimte en tijd wij nodig hebben om te optimaliseren.

Onze pakketten zijn erop gericht dat onze gecertificeerde specialisten meerdere campagnes tegelijk kunnen monitoren. Hierdoor kunnen wij jou de scherpste prijzen bieden.

  • Zeer scherp geprijsd.
  • Geen verborgen kosten: wij bieden een all-in-pakket.
  • Jouw pakket schaalt mee met jouw advertentiebudget.all-
Zichtbaar24 op een witte muur boven een bureau

SEO klantervaring.

4 sterren met het cijfer 4.7 wat het gemiddelde aantal reviews weergeeft

Dit vinden de mensen van Social adverteren! Kom jij ook op de koffie?

Intake gesprek.

Gefeliciteerd je hebt jouw pakket gekozen. Nu is het tijd voor een intakegesprek met de social media specialist. Dit is een gesprek van ongeveer een half uur. Een mooi moment om het ijs te breken!

Tijdens het intakegesprek zal de specialist dieper ingaan op jouw verwachtingen, bedrijfsvoering en unique selling points. Hij zal vaststellen wat jouw doelen zijn. Deze doelen zijn te omvatten onder: aankopen, belletjes, contacten of verkeer. Een helder doel is belangrijk. Dit is het meetpunt waarop wij zullen optimaliseren. Anders dan bij het adverteren via zoekmachines is de tone-of-voice in zowel tekst als afbeelding erg belangrijk. De specialist zal daarom advertenties maken die aansluiten op jouw huisstijl en doelgroep. Een congruente boodschap is belangrijk om het vertrouwen in jouw merk te vergroten.

Als de verwachtingen duidelijk zijn zullen wij de accounts koppelen. Dit betreft een advertentieaccount en bedrijfsaccount. Wij zorgen dat je vooraf  een stappenplan hebt gekregen zodat je voorbereid het gesprek in kan! 

Gratis Social Media consult.

Twijfel je nog of wil je meer informatie? Geen probleem! Wij bieden een gratis Social Media consult aan. Wil jij weten of Social Media adverteren iets voor jou is? En zo ja, waar jouw kansen liggen? 

Onze Facebook Blueprint gecertificeerde specialisten helpen jou graag d.m.v. een gratis Social Media consult. Hierin doen wij, samen met jou, een uitgebreide analyse en krijg je duidelijke inzichten in onbenutte kansen. 

Het consult duurt ongeveer een half uur en zal eindigen met concrete adviespunten. Na het consult zullen wij een prognose maken van de resultaten van onze Social Media campagne en je op basis van die data een voorstel doen voor één van onze pakketten.

  • Uitgebreide analyse.
  • Telefonische toelichting met een SEA specialist.
  • Krijg inzicht in onbenutte kansen.
  • Gratis prognose op maat achteraf.

Kennisbank.

Bekijk al onze expertise. Bekijk de Kennisbank >

Waarom is een mobile responsive design voor de website zo belangrijk?

Sinds 1 juli 2019 hanteert Google Search de ‘Mobile-first Indexing’ voor nieuwe websites, dan wel websites die tot dat moment onbekend waren voor de zoekmachine. De ingreep heeft het online landschap ingrijpend veranderd, want de focus ligt inmiddels primair op mobiele websites. Logisch, want we zoeken met zijn allen steeds vaker op onze mobiel of […]

Lees meer >

Hoe bepaal je de doelgroep van een Facebook campagne?

In onze vorige blog richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne hebben we aandacht besteed aan de richtlijnen van het opzetten van een Facebook-campagne, waarin we al kort het belang van de keuze voor de juiste doelgroep beschreven. Vandaag gaan we dieper in op de verschillende soorten doelgroepen waar je uit kunt kiezen wanneer […]

Lees meer >

Technische SEO: wat heeft de meeste prioriteit?

Technische SEO is een ruim begrip en bestaat uit meerdere elementen. Door technische SEO op verschillende niveaus consequent en passend door te voeren, kan je ervoor zorgen dat je website beter presteert in de zoekmachine. Wel is er sprake van prioritering binnen het technische vlak van SEO. Waar leg je de nadruk op, en welke […]

Lees meer >

Het verschil tussen User Experience en User Interface

Meer dan ooit kijken zoekmachines naar de user experience van een website. De gebruiksvriendelijkheid van een website wordt gebaseerd op twee factoren, welke nogal eens door elkaar worden gebruikt: UX en UI. Beide hebben invloed op de look & feel van een website, en zijn min of meer complementair aan elkaar. Bovendien speelt de Mobile-first […]

Lees meer >

Richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne

In 2022 zijn er nog altijd 10.3 miljoen actieve Facebook gebruikers in Nederland, waarvan 6.9 miljoen gebruikers zelfs dagelijks actief zijn. Hierdoor is Facebook nog steeds 1 van de grootste social media platformen van Nederland. Een Facebook campagne is een effectieve manier om de juiste doelgroep te bereiken en het bewust maken van de behoefte […]

Lees meer >

Marketing om je webshop winstgevend te maken

In 2020 werden er 47% meer webwinkels opgericht ten opzichte van het jaar daarvoor. Met een sterke groei van het aantal oprichtingen in de handel, is dit inmiddels de branche met de meeste bedrijfsoprichtingen in Nederland. Het laat zien dat we meer dan ooit investeren in webshops. Voor veel ondernemers is een webshop de oplossing […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

Facebook vacaturemarketing: op zoek naar onderwijsprofessionals?

Het onderwijs ligt de laatste jaren onder een vergrootglas. De lerarentekorten lopen op, hetgeen een negatief effect heeft op de algemene kwaliteit van het onderwijs. Voorbeelden waarin scholen een klas naar huis hebben moeten sturen, als gevolg van het ontbreken van adequate invalkrachten, zijn daarvan een teken aan de wand. Geen goed teken, want goed […]

Lees meer >

Is adverteren op social media interessant?

Twijfel je als bedrijf over de keuze om te adverteren op social media? We worden steeds vaker gebeld door ondernemers die hier meer over willen weten. Dat social media platformen miljoenen mensen aantrekken is reeds bekend; nu wil je nog weten hoe jij daar als bedrijf optimaal van kunt profiteren. Als antwoord op de vraag […]

Lees meer >

Content optimalisatie: waardevol of tijdverspilling?

Content is de hoeksteen van elke website. Voor bedrijven is het essentieel om tekst en doelgroep op elkaar aan te laten sluiten. Het nodeloos delen van content is een veelgemaakte fout; een overkill aan tekst zorgt lang niet altijd voor het gewenste effect. Het helpt je website een hogere positie te bemachtigen, maar de leesbaarheid […]

Lees meer >

De 7 valkuilen van Google Ads

Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een aantrekkelijk platform, maar het kent ook […]

Lees meer >

Zoekwoorden in een Adwords campagne

Een Adwords campagne is betaald, en daarom draait alles hier om rendement en het maken van de juiste keuzes. Om een campagne zo effectief mogelijk te laten verlopen, zijn met name zoekwoorden cruciaal. De geselecteerde zoekwoorden bepalen de groei van online verkeer, en de relevantie hiervan, richting jouw website. Maar hoe bepaal je de juiste […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van je bedrijf is een gegeven. […]

Lees meer >

5 tips voor een succesvolle Google Ads campagne

Google Ads is voor de meeste bedrijven een zinvolle investering. Aangezien de top 3 van de zoekresultaten goed is voor circa 75% van alle clicks, is het cruciaal om hier met jouw website naar voren te komen. Een positie buiten de eerste pagina van de zoekresultaten kan al helemaal niet! Genoeg reden om een Google […]

Lees meer >

5 online marketing trends in 2022

Online marketing is altijd onderhevig aan verandering, maar in 2022 verwachten we enkele grote veranderingen. Een deel daarvan is al aangekondigd, en sommige trends en wijzigingen zullen als een verrassing komen voor de meeste lezers. Het is weer tijd voor een vooruitblik op het nieuwe jaar. Bereid je voor op de grote veranderingen in Google […]

Lees meer >

De 5 stappen van een sterke Facebook advertentie

Adverteren op Facebook kan zomaar eens een goudmijntje zijn voor jouw bedrijf. Vooraf heb je een advertentiedoel geformuleerd, en nu ben je vooral benieuwd hoe je die doelstelling gaat behalen. Het ontwikkelen van een efficiënte campagne, één waarbij de Return On Investment (ROI) zo hoog mogelijk ligt, kan een uitdaging zijn. Wil je een succesvolle […]

Lees meer >

5 Google Ads trends in 2022 die je moet kennen

Traditioneel bespreken we bij de start van het kalanderjaar de Google Ads trends. Zijn de trends in lijn met het afgelopen jaar, en wat ligt er op de planken? Een trend die de laatste jaar tot standaard is verheven, is het gegeven dat bedrijven steeds meer budget vrijmaken voor online reclame. Alleen al in het […]

Lees meer >

Wat is SEA?

De zoekopdracht ‘wat is SEA?’ wordt maandelijks honderden keren gebruikt, dus het is logisch wanneer je deze term nog niet zo goed kent. SEA staat voor Search Engine Advertising, of zoals we het hier zeggen: zoekmachine adverteren. Het betreft het adverteren op zoekwoorden- en termen, waarmee je als bedrijf gevonden wilt worden in de zoekmachine. […]

Lees meer >

Hoe verbeteren interne links de structuur van je webshop?

Ben jij in het afgelopen jaar een eigen webshop begonnen, of wil je misschien binnenkort een webwinkel starten? Je bent zeker niet de enige. Het aantal Nederlandse webshops is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Met de toenemende concurrentie in webwinkels is het belangrijk jezelf te onderscheiden. Hoe zorg je binnen een webshop voor de […]

Lees meer >

SEO voor bedrijven

Search Enigene Optimization (SEO) is een term die we vaak tegenkomen in de marketingwereld, maar waar staat dit precies voor? SEO mogen we vrij vertalen als ‘zoekmachine optimalisatie’. Door alle facetten van dit principe correct en consistent toe te passen, realiseer je een verbeterde vindbaarheid van jouw website in de zoekmachine. Steeds meer bedrijven investeren […]

Lees meer >

Facebook Advertising voor bedrijven

Is adverteren op Facebook iets voor jouw bedrijf? De mogelijkheden van dit platform worden onvoldoende benut, en dat is een gemiste kans. Je hebt op Facebook talrijke opties om je doelgroep, locatie en doelstellingen vorm te geven. Heb je moeite om je doelgroep te bereiken? Niet op Facebook! In deze blog vertellen we je waarom […]

Lees meer >

Vijf voordelen van Social Ads voor bedrijven

Wat zijn de voordelen van Social Ads voor bedrijven? Met miljoenen actieve gebruikers, alleen al in Nederland, zijn social media voor bedrijven steeds vaker onderdeel van de marketingstrategie. Door te adverteren op Facebook, Twitter of Instagram bereik je al gauw honderdduizend mensen. Het zijn platformen die dagelijks worden bezocht, en dat op vrijwel ieder moment […]

Lees meer >

Vacaturemarketing: zo vind je de beste kandidaten

Om meer en vooral betere kandidaten te vinden voor een openstaande vacature, maken bedrijven steeds vaker gebruik van vacaturemarketing. Marketing is in dit geval een zeer breed begrip: het gaat niet alleen over de instrumenten die men inzet om een geschikte kandidaat te vinden, maar ook over de data die hieruit voortkomen. Denk aan het […]

Lees meer >

Afbeeldingen optimaliseren voor de zoekmachine

Afbeeldingen zijn van grote invloed op de kwaliteit van een website. Bij het analyseren van een website letten zoekmachines niet alleen op de content, maar wordt ook beeldmateriaal geanalyseerd. Waar moet een afbeelding aan voldoen, en hoe komt het dat ‘image optimization’ bepalend is voor de kwaliteit van je website? Invloed afbeelding op PageRank PageRank […]

Lees meer >

3 voordelen van display advertising

en nieuwe campagne of propositie: jouw bedrijf verdient online zichtbaarheid. Hiervoor dienen verschillende instrumenten, waarvan display advertising er één is. Met deze marketingtool is iets vreemds aan de hand, want display advertising wordt zowel onderschat als overschat. De reden daarvoor is de verwachting die men heeft. Het gebruiken van een banner zorgt namelijk primair voor […]

Lees meer >

Een nulmeting op de eigen website

Wat is een nulmeting? En.. is een nulmeting relevant? Laten we maar direct met de deur in huis vallen: zeker! Een nulmeting hoeft niet iedere maand uitgevoerd te worden, maar het  biedt absoluut houvast voor de organisatie. Je raakt bekend met de huidige kwaliteit van je website, en kunt zo beter naar een gemeenschappelijk doel […]

Lees meer >

Wat zijn backlinks en hoe beïnvloeden ze je website?

Voor de autoriteit van een website spelen inkomende links, ook wel backlinks genoemd, een bepalende rol. Wat zijn dit precies? Backlinks zijn referenties vanaf een andere website, welke naar een pagina op jouw website verwijzen. In de ideale situatie komen deze ‘one way links’ op natuurlijke wijze tot stand, en anders is het mogelijk om […]

Lees meer >

Kleine Investeringsaftrek: wat is het en wat kun je ermee?

De kleine investeringsaftrek, afgekort KIA, is een regeling voor ondernemers. Hiermee mag je een deel van je investering aftrekken van de winst, hetgeen zorgt voor een belastingvoordeel. De regeling is voor iedere ondernemer, maar wordt met name door de startende ondernemer gebruikt. Niet iedere ondernemer is op de hoogte van het bestaan van de KIA, […]

Lees meer >

Hoe werkt linkbuilding – werken aan een sterk linkprofiel

Ben je eigenaar van een website? Dan is het voor jou belangrijk om goed te worden gevonden door de online doelgroep. Een beproefde methode om de vindbaarheid van je website in de zoekmachine te verbeteren is linkbuilding. Linkbuilding bestaat al jaren, maar er is veel veranderd omtrent de kwaliteit en invulling van het concept, namelijk […]

Lees meer >

Dilemma: u of je op de website?

Het is het ultieme dilemma voor beheerders van een eigen website: gebruiken we ‘u’ of ‘je’ als aanspreekvorm voor onze bezoekers? In deze blog gebruiken we voor het gemak ‘je’, maar dat wil niet per definitie zeggen dat dit ‘de standaard’ hoort te zijn. Wat zorgt ervoor dat de bezoeker op de juiste manier wordt […]

Lees meer >

De voordelen van een sterke landingspagina

Een landingspagina is de plek waar bezoekers je website binnenkomen. In algemene zin is dit voor een website de homepage, maar binnen de marketing gaat het vaak om een speciaal ingerichte pagina die bezoekers moeten activeren om een actie te ondernemen. Net als het ontwerp van een advertentie, is ook de keuze voor een geschikte […]

Lees meer >

4 tips voor de beste zoekwoorden advertentie

Het is één van de meest waardevolle tools om meer bezoekers naar een website te sturen: Google Ads. De zoekmachine, en met name die van Google, wordt dagelijks door duizenden zzp’ers en bedrijven gebruikt. Adverteren via Google is zeer toegankelijk; kwaliteit blijft een belangrijk punt. Is het je al eens opgevallen dat bepaalde namen stelselmatig […]

Lees meer >

SEO: focus op leesbaarheid

Iedereen met een eigen website zal beamen dat het belangrijk is om organisch goed vindbaar te zijn voor de doelgroep. Het is een goedkope manier om bezoekers naar je website te trekken; goedkoper ten opzichte van adverteren. Search Engine Optimization, kortweg SEO, is wat dat betreft een zeer breed begrip. Veel mensen zullen binnen een […]

Lees meer >

Instagram voor bedrijven

Het online platform Instagram vond ooit zijn oorsprong in social media, maar steeds vaker wordt dit kanaal gebruikt als marketinginstrument. Tegenwoordig zijn er diverse bedrijven die subtiel, of juist helemaal niet subtiel gebruikmaken van de mogelijkheden. Een bedrijf doet dit middels een eigen kanaal, maar ook door als merk zichtbaar te zijn. Hierbij wordt bijvoorbeeld […]

Lees meer >

Hoe werkt het algoritme van Google?

Ben je inmiddels bekend met Search Engine Optimization, kortweg SEO? Dan wil je ongetwijfeld ook meer weten over het algoritme van een zoekmachine. Deze bepaalt hoe goed een pagina daadwerkelijk presteert. Het algoritme is een stukje software met doorlopend variabele richtlijnen. Aangezien de richtlijnen periodiek wijzigen, is het belangrijk om je website up-to-date te houden. […]

Lees meer >

Introductie in Google Analytics

In het bedrijfsleven is Google Analytics inmiddels onmisbaar. De data uit dit programma helpt bedrijven om verbanden te ontdekken, relevante data te ontvangen over bezoekers van de website en essentiële statistieken mee te nemen in toekomstige beslissingen. Het Analytics pakket van Google is volledig gratis, en dit is de plek waar statistieken en data van […]

Lees meer >

Display advertising: awareness én sales

Tijdens het surfen op internet komen we dagelijks in aanraking met diverse vormen van display advertising. Het gaat hierbij om advertising door middel van banners op websites, social media en video’s. Een banner is onder verschillende formaten op te maken, en zodoende responsive te maken voor zowel mobile- als desktop gebruikers. Veel bedrijven zien in […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. Met een eigen bedrijfspagina op Facebook is dit eveneens mogelijk, namelijk […]

Lees meer >

Banners: functioneel en efficiënt

In de tijd tussen ‘brand awareness’ en ‘verkoop’ doorloopt een klant verschillende fasen. Zichtbaarheid is een cruciale factor om merkbekendheid op te bouwen, direct in de eerste fase van de customer journey. Is jouw merk niet zichtbaar, dan loop je mogelijke klandizie mis. Zonde! Online zichtbaarheid creëer met een banner. Hate them or love them; […]

Lees meer >

4 online marketing trends in 2021

Vergeet 2020: wat worden de online marketing trends in 2021? Als bedrijf is vooruitkijken belangrijk, want hoe ga jij je doelgroep volgend jaar nóg beter bereiken? Ondanks dat 2020 als jaar alles behalve ‘normaal’ is verlopen, is toch sprake van trends en verschuivingen. Zo kenmerkt 2020 zich als jaar waarin Responsive Ads hun definitieve intrede […]

Lees meer >

Het verschil tussen retargeting en remarketing

Een bezoeker betreedt je website zonder een aankoop. Helaas, je hebt geen conversie afgedwongen. Dit kan twee dingen betekenen: de bezoeker is in zijn geheel niet meer geïnteresseerd in je product of diensten (1), of bezoekers zijn wel geïnteresseerd, maar willen eerst verder kijken (2). In het tweede geval loont het de moeite om deze […]

Lees meer >

De kracht van social media marketing

Social media marketing staat voor de inzet van social mediakanalen als onderdeel van de marktbenadering. Het sociale medium biedt veel mogelijkheden om campagnes af te stemmen op een gesegmenteerde doelgroep. Tegelijk is dit nog altijd de plek waar de meeste actieve volgers van jouw merk te vinden zijn, en waar je een eigen community kunt […]

Lees meer >

De voordelen van onderwijs marketing

Onderwijs marketing: het is een steeds relevanter concept. De invloed van marketing binnen het onderwijs neemt de laatste jaren toe. Terecht, want onbedoeld nemen de kosten in het onderwijs flink toe, zonder dat dit de algemene kwaliteit ten goede komt. Ook zorgen personeelstekorten ervoor dat een school steeds meer moeite heeft om geschoold personeel voor […]

Lees meer >

TikTok voor bedrijven

We lezen de laatste tijd steeds meer over de app TikTok. Deze social media app heeft inmiddels zoveel volgers, dat ze praktisch mogen worden gerekend naast andere social media als Facebook en Twitter. Waar komt TikTok ineens vandaan? In september 2016 lanceerde ByteDance zijn sociale video-app Douyin in China. Een jaar later breidden ze de […]

Lees meer >

H1, H2 en H3: het belang van heading tags voor SEO

Heading tags worden ook wel de kopteksten van een artikel genoemd. Door de H1, H2 en H3 consistent toe te passen binnen de content, verbeter je de kwaliteit in termen van SEO. Het resultaat van heading tags is evident: het geeft structuur aan de tekst, zowel voor de lezer, als ook voor de ‘bot’ van […]

Lees meer >

Bedrijven en social media: kans of bedreiging?

Social media is voor bedrijven een relevant onderdeel geworden van de marketingstrategie. Het biedt snelle mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Op wat voor manier en met welk doel, dat verschilt per ondernemer. Social media kent met al haar diverse platformen veel kansen, maar er zijn ook valkuilen. Wat zijn de meest gebruikte social media […]

Lees meer >

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf in 2022 Google mijn bedrijf, ook wel Google my business of Google places genoemd, is opgezet voor fysieke winkels om lokaal beter vindbaar te worden. Tegenwoordig zijn er echter veel meer voordelen die uit Google mijn bedrijf kunnen worden gehaald. Maar wat zijn nu deze voordelen […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS.

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

De 7 Google ads trends die je moet weten.

De 7 valkuilen van Google Ads Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

Waar moet een zakelijke website aan voldoen? In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. […]

Lees meer >

Gewoon doen.

Meer dan 40% van de bedrijven in Nederland gingen jou al voor. Social Media is niet meer weg te denken als advertentiekanaal! Maak jouw doelgroep bewust van jouw product of dienst. Door ons grote klantenportfolio heeft Zichtbaar24 schaalvoordelen die wij doorberekenen op jou. Zo blijft jouw social media campagne professioneel en betaalbaar! Wij bieden transparantie over onze pakketten en werkwijze. En door onze Facebook Blueprint certificering kan jij ook genieten van extra voordelen die daarmee gepaard gaan. Waar wacht je nog op? Laat deze kans niet liggen en start nu direct.

  • Onze missie is jou ontzorgen.
  • De scherpte prijzen vind je bij Zichtbaar24.
  • Geen verborgen kosten.
  • Je hebt altijd een eigen contactpersoon.
  • Wij bieden transparantie in pakketten en werkwijze.
  • Certificering onder onze werknemers is een verplichting!

Veelgestelde vragen – Social Media marketing

Social media adverteren is het laten vertonen van advertenties van jouw bedrijf via diverse social media kanalen. Bij Zichtbaar24 zijn we gespecialiseerd in het adverteren op Facebook en Instagram. 

De keuze voor een social mediakanaal is afhankelijk van je doelgroep, product of dienst. Voor de zakelijke doelgroep is adverteren via LinkedIn interessant. Facebook en Instagram kennen juist weer een hoog bereik, maar er zit ook veel ruis op die lijn. Hierbij is op Facebook ook een algemenere doelgroep te vinden, waar op Instagram zich een jongere doelgroep bevindt. Alternatieve kanalen om op te adverteren, hoewel wij hier zelf niet actief zijn, zijn TikTok, YouTube en Snapchat.

Adverteren op sociale platformen heeft een groot voordeel: je hebt veel vrije keuze in het bepalen van het advertentiebudget. Adverteren kan via de meeste kanalen al vanaf €1,- euro. Wel heeft het vastgestelde budget gevolgen voor het bereik van je advertenties. Om te kunnen adverteren op LinkedIn is overigens een minimaal budget van €10,-euro per dag vereist. Bij Zichtbaar24 beiden wij pakketten aan variërend van €195,- per maand tot €954,- per maand, afhankelijk van het advertentiebudget. Hier geld de regel: hoe meer advertentiebudget, hoe complexer de campagne, hoe meer uren erin gaan zitten.

Met een eigen bedrijfsaccount en gekoppelde betaalmethode ben je al klaar om je eerste advertentie te starten. Waar je echter wel rekening mee moet houden, is het grote aantal opties dat je binnen social advertising tegenkomt. Het succes van een campagne hangt af van de keuzes die je vooraf maakt. De uitdaging zit hem in het formuleren van de juiste doelstelling, de keuze voor de doelgroep, locatie targeting en overige instellingen die het resultaat mogelijk kunnen beïnvloeden.

De hierboven vermelde stappen gelden als versimpelde methode; er komt nog veel meer kijken bij social media adverteren. Wil je adverteren op social media en heb je hulp nodig bij het opzetten van een sterke campagne? Bekijk dan onze pagina over social media adverteren.

De hierboven vermelde stappen gelden als versimpelde methode; er komt nog veel meer kijken bij social media adverteren. Wil je adverteren op social media en heb je hulp nodig bij het opzetten van een sterke campagne? Bekijk dan onze pagina over social media adverteren.

Op social media kan je verschillende doelstellingen instellen. Wat wil je bereiken met de advertentie: meer bezoekers, conversies op de website, meer volgers van het social mediakanaal of simpelweg ‘zichtbaarheid’? Afhankelijk van de doelstelling bepaal je de inhoud van de campagne.

Social media adverteren werkt op basis van drie pijlers: beeldmateriaal, de boodschap en de doelgroep. De cohesie tussen deze drie pijlers onderling resultaten uiteindelijk in een hoge Return On Investment (ROI). En omdat social mediabeelden kanalen zijn, is het beeldmateriaal i.c.m. de over te brengen doelgroep een cruciaal element.

Social media adverteren werkt op basis van drie pijlers: beeldmateriaal, de boodschap en de doelgroep. De cohesie tussen deze drie pijlers onderling resultaten uiteindelijk in een hoge Return On Investment (ROI). En omdat social media beelden kanalen zijn, is het beeldmateriaal i.c.m. de over te brengen doelgroep een cruciaal element.

 Grote voordelen van social media adverteren zijn: voordelig, kosten efficiënt, groot bereik, zichtbaarheid en de optie om gerichte kanaalkeuzes te maken. Ook zijn social mediakanalen effectief te gebruiken binnen het concept remarketing. Je benadert dan via social media eerdere bezoekers van je website, en zorgt ervoor dat ze bij jou terugkomen om te converteren. Ook kunnen potentiële klanten hoger in het beslissingsproces worden bereikt dan bijvoorbeeld bij SEO of Google Ads. Binnen social media ads kan je namelijk doelgroepen targetten die (nog) niet concreet op zoek zijn.

Grote voordelen van social media adverteren zijn: voordelig, kosten efficiënt, groot bereik, zichtbaarheid en de optie om gerichte kanaalkeuzes te maken. Ook zijn social media kanalen effectief te gebruiken binnen het concept remarketing. Je benadert dan via social media eerdere bezoekers van je website, en zorgt ervoor dat ze bij jou terugkomen om te converteren. Ook kunnen potentiële klanten hoger in het beslissingsproces worden bereikt dan bijvoorbeeld bij SEO of Google Ads. Binnen social media ads kan je namelijk doelgroepen targetten die (nog) niet concreet op zoek zijn.

Social Ads hebben een divers karakter. Je kunt zoals eerder aangegeven sturen op meer bezoekers richting je website. Maar wist je dat het ook mogelijk is om leads te genereren binnen een social media campagne? Je laat jouw doelgroep een customized lead formulier invullen, welke je op een later moment kunt benaderen. Een lead campagne zorgt voor ‘warme leads’. Zij tonen interesse in je product of dienst, en deze leads kunnen in een later stadium verzilverd worden. Daarnaast is adverteren via social ook een stukje customer service door het beantwoorden van eventuele vragen, je doet aan storytelling en je bevordert de aankopen op de website.

Het bepalen van de Return On Investment van een social mediacampagne is een uitdaging. Het is meer dan alleen de twee elementen ‘geïnvesteerd budget’ en ‘conversies’. Er zit namelijk nog veel meer tussen de concrete output. Zo ben je met social media adverteren zichtbaar, en dat kan zelfs op de lange termijn nog zorgen voor een mooi resultaat.

Veel bedrijven gebruiken social media ads eveneens als onderdeel van een compleet pakket aan marketinginstrumenten. Het kan dus zomaar zijn dat de doelgroep je ziet op social media, maar even later converteert vanuit een Google Ads campagne of door je website organisch te bezoeken. Het meten van de resultaten uit Social Ads is dus niet zo eenvoudig als het lijkt.

Veel bedrijven gebruiken social media ads eveneens als onderdeel van een compleet pakket aan marketinginstrumenten. Het kan dus zomaar zijn dat de doelgroep je ziet op social media, maar even later converteert vanuit een Google Ads campagne of door je website organisch te bezoeken. Het meten van de resultaten uit Social Ads is dus niet zo eenvoudig als het lijkt.

Het implementeren van een pixel zorgt ervoor dat je precies kunt meten hoeveel mensen via je advertentie op je website terechtkomen. Ook kun je in Google analytics onder andere kijken hoe ze zich op de website gedragen en hoe hoog de conversieratio is.

 

We zijn jou voor.

tekst Nationale zorggids in het grijs dat partner is van zichtbaar24

Wij zijn trots op al onze klanten! Benieuwd naar ons werk?