vergrootglas die inzoomt op de tekst Row your business with Google Ads
blije jonge voor een gekleurde z medewerker van zichtbaar24

Vragen over SEA?

Vraag het Derk.

Waarom Google Ads uitbesteden?

Google Ads (SEA) is de snelste methode om bovenaan te komen in de zoekmachine. Met 60 miljard zoekopdrachten per maand is Google het meest gebruikte medium ter wereld. Door SEA uit te besteden zorgen wij dat je getoond wordt op de belangrijkste zoekopdrachten. Een garantie voor verkeer, leads en omzet!

Wij leveren campagnes die staan. Jouw gecertificeerde Google Ads specialist zal op dagelijks niveau de campagne monitoren en optimaliseren. Je wordt uitsluitend weergegeven op relevante zoektermen. Zo blijft de campagne efficiënt en daadkrachtig en bereik jij de waardevolste bezoekers. Zijn er onduidelijkheden over je campagne? Je kan altijd in gesprek met jouw contactpersoon voor extra uitleg.

Onze gecertificeerde professionals monitoren meerdere campagnes. Zo delen zij hun tijd efficiënt in. Deze tijdsbesparing berekenen wij door in onze pakketten. Hierdoor kunnen wij jou de scherpste prijzen bieden!  

Wat kan je verwachten

  • “Met onze transparantie, scherpe prijzen en persoonlijke benadering leveren wij de beste campagnes. Zo kun jij je focussen op wat jij het liefst doet.”

Zichtbaar24 staat voor transparantie. Een veel gehoord probleem is de ondoorzichtigheid in werkwijze en kosten van veel marketing bureaus. Dit leidt tot onbegrip en frustratie. Erg vervelend! Om dit te voorkomen werken wij altijd  vanuit jouw advertentieaccount. Hierdoor kun jij te allen tijde meekijken en volg je de progressie op de voet. Wanneer je onverhoopt toch wil overstappen behoud je jouw account. Zo zullen onze werkzaamheden niet verloren gaan. Onze prijzen staan transparant op de website zonder verborgen kosten. Bij Zichtbaar24 weet jij altijd waar je aan toe bent!

Wij zijn er trots op dat wij veel klanten mogen ontzorgen! Onze gecertificeerde specialisten monitoren en werken met een strakke en duidelijke werkwijze. Hierdoor kunnen wij efficiënt omgaan met onze tijd. Deze tijdsbesparing geeft onze specialisten de ruimte meerdere campagnes tegelijk te dragen, waardoor de kosten per campagne relatief laag zijn. Deze besparing berekenen wij uiteraard door op jou zodat je een eerlijke prijs krijgt voor onze werkzaamheden.

Onze missie is het ontzorgen van onze klanten. Zo kan jij je focussen op wat je het liefst doet. Toch kan het eng zijn om zo’n belangrijk onderdeel van jouw bedrijfsvoering uit te besteden. Dit begrijpen wij en daarom bieden wij altijd een vaste contactpersoon aan die jouw vragen of zorgen kan opvangen. Dit kan zowel via de mail als telefonisch. Ook heb je de optie om jouw maandelijkse rapportage door te nemen met jouw contactpersoon.

Zichtbaar24 is Google Partner! Door deze status hebben wij exclusieve toegang tot trainingen, inzichten en de technische support van Google. Het Google Partnerschap is voorbehouden aan vereisten die te maken hebben met de prestaties, uitgaven en certificering. Zo moeten wij voldoen aan een minimale optimalisatie score van 70%, minimaal 10.000 euro uitgeven en dienen onze werknemers gecertificeerd te zijn.

Google Ads specialist.

Een strakke campagne begint met een goed strijdplan! De Google Ads campagnes van Zichtbaar24 bestaan uit een intakegesprek, analyse, campagne inrichting, beheer & optimalisatie en rapportage.

In de intakefase doet jouw Google Ads expert een vooranalyse en daaruit bepaalt hij de doelstellingen. Dit is tevens een moment om het ijs te breken met jouw specialist. Tijdens de analyse worden relevante zoekwoorden bekeken en een prognose gemaakt. Zo heeft jouw specialist een realistisch beeld bij de campagne. Hierna zal de specialist jouw campagnes inrichten. In deze fase worden onder andere jouw accounts aan die van Zichtbaar24 gekoppeld, relevante advertentiegroepen gemaakt en ingevuld met de beste advertenties, zoekwoorden en advertentieteksten. 

Nu kan de campagne live! Dit leidt tot data. Klikken ze wel, of juist niet? Zijn er al aankopen? Op basis van dit soort data zal de Google Ads specialist optimalisaties verrichten. Meer advertentiebudget betekent meer data. Wil je snel resultaat? Schaal dan op! Elke maand krijg je een rapportage met alle werkzaamheden die zijn verricht. Zo ben je altijd op de hoogte!

Google Ads rapportage.

Dikke kans dat je dit leest omdat je bang bent dat je jouw SEA campagne niet volledig (kan) benut(ten). Door alle mogelijkheden kan Google Ads snel overweldigend aanvoelen en zie jij door de bomen het bos niet meer.

Bij Zichtbaar24 proberen wij transparant te zijn over onze online marketing campagnes en gaan daarom te werk via jouw eigen advertentieaccount. Op deze manier kan je 24/7 meekijken in jouw campagne. Heb je daar geen tijd voor? Wij sturen ook elke maand een rapportage met de laatste ontwikkelingen. Denk aan weergaven, kliks, conversies, CTR en best lopende zoekwoorden. Zo krijg je snel inzicht in jouw doelgroep wat je mee kan nemen in jouw bedrijfsvoering. Voorbeelden van doelgroep kenmerken zijn leeftijd, geslacht, regio en interesses.

De rapportages worden elke maand naar je gestuurd. Zijn termen als CTR en conversies algebra voor jou? Dat is niet erg. Jouw Google Ads specialist geeft met alle liefde uitleg over de rapportage. Dit kan ook telefonisch. Mis je informatie? Schroom niet om jouw consultant van feedback te voorzien. Wij kunnen de rapportages customizen als dat nodig is!

Dit zijn onze pakketen.

BASIC ECONOMIC.

Advertentiebudget

€350,- per maand

Intake en kennismaken

Analyse markt en doelgroep

Opzetten campagne

Monitoring en optimalisatie

Rapportage en advies

€195,- / maand

PRO COMFORT.

Advertentiebudget

€1000,- per maand

Intake en kennismaken

Analyse markt en doelgroep

Opzetten campagne

Monitoring en optimalisatie

Rapportage en advies

€345,- / maand

PREMIUM BUSINESS.

Advertentiebudget

€2000,- per maand

Intake en kennismaken

Analyse markt en doelgroep

Opzetten campagne

Monitoring en optimalisatie

Rapportage en advies

A/B Testen en Remarketing

€495,- / maand

ALTIJD ZICHTBAAR.

Advertentiebudget

>€2000,- per maand

Intake en kennismaken

Analyse markt en doelgroep

Opzetten campagne

Monitoring en optimalisatie

Rapportage en advies

A/B Testen en Remarketing

€945,- / maand

Maandelijks opzegbaar.

In tegenstelling tot veel andere bureaus hebben al onze online marketing campagnes een standaard looptijd van 3 maanden, waarna onze samenwerking maandelijks opzegbaar is.

De reden dat wij deze drie maanden hanteren is omdat dit volgens ons het minimale termijn is waarop je onze campagne kan beoordelen. Door onze duidelijke werkwijze en ervaring kunnen wij in veel gevallen al tijdens het opzetten van de Google Ads campagne de resultaten in de goede richting sturen. Echter, kan het gebeuren dat het even duurt voordat wij de juiste knoppen gevonden hebben.

Onze campagnes zullen naar verloop van tijd, door het te blijven optimaliseren, steeds beter lopen. In de meeste gevallen zullen de eerste resultaten na drie maanden zichtbaar moeten zijn. Deze ruimte gunnen wij onszelf om de campagne werkend krijgen.

Wij hopen dat jij dat ook doet!

SEA uitbesteden kosten.

Zichtbaar24 is transparant over de kosten. Dat betekent dat jij altijd van tevoren weet hoeveel jij betaalt voor onze dienstverlening, zonder verborgen kosten!

Wij werken met all-in-pakketten die mee schalen met het advertentiebudget. Hoe hoger jouw gekozen advertentiebudget, hoe meer data wij binnen krijgen, des te meer ruimte en tijd wij nodig hebben om te optimaliseren.

Onze pakketten zijn erop gericht dat onze gecertificeerde Google Ads specialisten meerdere campagnes tegelijk kunnen monitoren. Dit bespaard kosten die wij weer doorbereken in onze pakketten. Hierdoor kunnen wij jou de scherpste prijzen bieden.

  • Zeer scherp geprijsd.
  • Geen verborgen kosten: wij bieden een all-in-pakket.
  • Jouw pakket schaalt mee met jouw advertentiebudget.

SEA klantervaring.

4 sterren met het cijfer 4.7 wat het gemiddelde aantal reviews weergeeft

Dit vinden de mensen van SEA! Kom jij ook op de koffie?

Intake gesprek.

Nadat je voor één van de pakketten hebt gekozen beginnen wij met een intakegesprek. Dit is een gesprek van ongeveer een uur. Wij sturen op videogesprekken omdat is gebleken dat dit het ijs breekt tussen jou en onze Google Ads specialisten. 

Als het ijs gebroken is zal de Google Ads specialist tijdens het gesprek dieper ingaan op jouw verwachtingen en bedrijfsvoering. Onze Google Ads specialist zal vaststellen wat jouw doelen zijn. Aankopen, belletjes, contacten of verkeer naar de website omvat meestal deze doelstelling. Het is erg belangrijk om jouw doel helder te hebben aangezien dit het meetpunt zal zijn waarop wij zullen optimaliseren.

Als de verwachtingen doorgesproken zijn en wij een goed beeld hebben van jouw bedrijf, je concurrenten en website, zullen wij aan de hand van jouw doelen Google Analytics en Google Tagmanager instellen. Deze zullen wij vervolgens koppelen aan jouw Google Ads account.

Gratis SEA consult.

Twijfel je nog of wil je meer informatie? Geen probleem! Wij bieden een gratis SEA consult aan. Wil jij weten of Google Ads uitbesteden iets voor jou is? En zo ja, waar jouw kansen liggen? 

Onze gecertificeerde Google Ads specialisten helpen graag d.m.v. een gratis SEA consult. Hierin doen wij, samen met jou, een uitgebreide analyse en krijg je duidelijke inzichten in onbenutte kansen. 

Het consult duurt ongeveer een half uur en zal eindigen met concrete adviespunten. Na het consult zullen wij een prognose maken van de resultaten van onze Google Ads campagne en je op basis van die data een voorstel doen voor één van onze pakketten.

  • Uitgebreide analyse.
  • Telefonische toelichting met een Google Ads specialist.
  • Krijg inzicht in onbenutte kansen.
  • Gratis prognose op maat achteraf.

Kennisbank.

Bekijk al onze expertise. Bekijk de Kennisbank >

Waarom is een mobile responsive design voor de website zo belangrijk?

Sinds 1 juli 2019 hanteert Google Search de ‘Mobile-first Indexing’ voor nieuwe websites, dan wel websites die tot dat moment onbekend waren voor de zoekmachine. De ingreep heeft het online landschap ingrijpend veranderd, want de focus ligt inmiddels primair op mobiele websites. Logisch, want we zoeken met zijn allen steeds vaker op onze mobiel of […]

Lees meer >

Hoe bepaal je de doelgroep van een Facebook campagne?

In onze vorige blog richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne hebben we aandacht besteed aan de richtlijnen van het opzetten van een Facebook-campagne, waarin we al kort het belang van de keuze voor de juiste doelgroep beschreven. Vandaag gaan we dieper in op de verschillende soorten doelgroepen waar je uit kunt kiezen wanneer […]

Lees meer >

Technische SEO: wat heeft de meeste prioriteit?

Technische SEO is een ruim begrip en bestaat uit meerdere elementen. Door technische SEO op verschillende niveaus consequent en passend door te voeren, kan je ervoor zorgen dat je website beter presteert in de zoekmachine. Wel is er sprake van prioritering binnen het technische vlak van SEO. Waar leg je de nadruk op, en welke […]

Lees meer >

Het verschil tussen User Experience en User Interface

Meer dan ooit kijken zoekmachines naar de user experience van een website. De gebruiksvriendelijkheid van een website wordt gebaseerd op twee factoren, welke nogal eens door elkaar worden gebruikt: UX en UI. Beide hebben invloed op de look & feel van een website, en zijn min of meer complementair aan elkaar. Bovendien speelt de Mobile-first […]

Lees meer >

Richtlijnen voor het opzetten van een Facebook campagne

In 2022 zijn er nog altijd 10.3 miljoen actieve Facebook gebruikers in Nederland, waarvan 6.9 miljoen gebruikers zelfs dagelijks actief zijn. Hierdoor is Facebook nog steeds 1 van de grootste social media platformen van Nederland. Een Facebook campagne is een effectieve manier om de juiste doelgroep te bereiken en het bewust maken van de behoefte […]

Lees meer >

Marketing om je webshop winstgevend te maken

In 2020 werden er 47% meer webwinkels opgericht ten opzichte van het jaar daarvoor. Met een sterke groei van het aantal oprichtingen in de handel, is dit inmiddels de branche met de meeste bedrijfsoprichtingen in Nederland. Het laat zien dat we meer dan ooit investeren in webshops. Voor veel ondernemers is een webshop de oplossing […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

Facebook vacaturemarketing: op zoek naar onderwijsprofessionals?

Het onderwijs ligt de laatste jaren onder een vergrootglas. De lerarentekorten lopen op, hetgeen een negatief effect heeft op de algemene kwaliteit van het onderwijs. Voorbeelden waarin scholen een klas naar huis hebben moeten sturen, als gevolg van het ontbreken van adequate invalkrachten, zijn daarvan een teken aan de wand. Geen goed teken, want goed […]

Lees meer >

Is adverteren op social media interessant?

Twijfel je als bedrijf over de keuze om te adverteren op social media? We worden steeds vaker gebeld door ondernemers die hier meer over willen weten. Dat social media platformen miljoenen mensen aantrekken is reeds bekend; nu wil je nog weten hoe jij daar als bedrijf optimaal van kunt profiteren. Als antwoord op de vraag […]

Lees meer >

Content optimalisatie: waardevol of tijdverspilling?

Content is de hoeksteen van elke website. Voor bedrijven is het essentieel om tekst en doelgroep op elkaar aan te laten sluiten. Het nodeloos delen van content is een veelgemaakte fout; een overkill aan tekst zorgt lang niet altijd voor het gewenste effect. Het helpt je website een hogere positie te bemachtigen, maar de leesbaarheid […]

Lees meer >

De 7 valkuilen van Google Ads

Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een aantrekkelijk platform, maar het kent ook […]

Lees meer >

Zoekwoorden in een Adwords campagne

Een Adwords campagne is betaald, en daarom draait alles hier om rendement en het maken van de juiste keuzes. Om een campagne zo effectief mogelijk te laten verlopen, zijn met name zoekwoorden cruciaal. De geselecteerde zoekwoorden bepalen de groei van online verkeer, en de relevantie hiervan, richting jouw website. Maar hoe bepaal je de juiste […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van je bedrijf is een gegeven. […]

Lees meer >

5 tips voor een succesvolle Google Ads campagne

Google Ads is voor de meeste bedrijven een zinvolle investering. Aangezien de top 3 van de zoekresultaten goed is voor circa 75% van alle clicks, is het cruciaal om hier met jouw website naar voren te komen. Een positie buiten de eerste pagina van de zoekresultaten kan al helemaal niet! Genoeg reden om een Google […]

Lees meer >

5 online marketing trends in 2022

Online marketing is altijd onderhevig aan verandering, maar in 2022 verwachten we enkele grote veranderingen. Een deel daarvan is al aangekondigd, en sommige trends en wijzigingen zullen als een verrassing komen voor de meeste lezers. Het is weer tijd voor een vooruitblik op het nieuwe jaar. Bereid je voor op de grote veranderingen in Google […]

Lees meer >

De 5 stappen van een sterke Facebook advertentie

Adverteren op Facebook kan zomaar eens een goudmijntje zijn voor jouw bedrijf. Vooraf heb je een advertentiedoel geformuleerd, en nu ben je vooral benieuwd hoe je die doelstelling gaat behalen. Het ontwikkelen van een efficiënte campagne, één waarbij de Return On Investment (ROI) zo hoog mogelijk ligt, kan een uitdaging zijn. Wil je een succesvolle […]

Lees meer >

5 Google Ads trends in 2022 die je moet kennen

Traditioneel bespreken we bij de start van het kalanderjaar de Google Ads trends. Zijn de trends in lijn met het afgelopen jaar, en wat ligt er op de planken? Een trend die de laatste jaar tot standaard is verheven, is het gegeven dat bedrijven steeds meer budget vrijmaken voor online reclame. Alleen al in het […]

Lees meer >

Wat is SEA?

De zoekopdracht ‘wat is SEA?’ wordt maandelijks honderden keren gebruikt, dus het is logisch wanneer je deze term nog niet zo goed kent. SEA staat voor Search Engine Advertising, of zoals we het hier zeggen: zoekmachine adverteren. Het betreft het adverteren op zoekwoorden- en termen, waarmee je als bedrijf gevonden wilt worden in de zoekmachine. […]

Lees meer >

Hoe verbeteren interne links de structuur van je webshop?

Ben jij in het afgelopen jaar een eigen webshop begonnen, of wil je misschien binnenkort een webwinkel starten? Je bent zeker niet de enige. Het aantal Nederlandse webshops is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Met de toenemende concurrentie in webwinkels is het belangrijk jezelf te onderscheiden. Hoe zorg je binnen een webshop voor de […]

Lees meer >

SEO voor bedrijven

Search Enigene Optimization (SEO) is een term die we vaak tegenkomen in de marketingwereld, maar waar staat dit precies voor? SEO mogen we vrij vertalen als ‘zoekmachine optimalisatie’. Door alle facetten van dit principe correct en consistent toe te passen, realiseer je een verbeterde vindbaarheid van jouw website in de zoekmachine. Steeds meer bedrijven investeren […]

Lees meer >

Facebook Advertising voor bedrijven

Is adverteren op Facebook iets voor jouw bedrijf? De mogelijkheden van dit platform worden onvoldoende benut, en dat is een gemiste kans. Je hebt op Facebook talrijke opties om je doelgroep, locatie en doelstellingen vorm te geven. Heb je moeite om je doelgroep te bereiken? Niet op Facebook! In deze blog vertellen we je waarom […]

Lees meer >

Vijf voordelen van Social Ads voor bedrijven

Wat zijn de voordelen van Social Ads voor bedrijven? Met miljoenen actieve gebruikers, alleen al in Nederland, zijn social media voor bedrijven steeds vaker onderdeel van de marketingstrategie. Door te adverteren op Facebook, Twitter of Instagram bereik je al gauw honderdduizend mensen. Het zijn platformen die dagelijks worden bezocht, en dat op vrijwel ieder moment […]

Lees meer >

Vacaturemarketing: zo vind je de beste kandidaten

Om meer en vooral betere kandidaten te vinden voor een openstaande vacature, maken bedrijven steeds vaker gebruik van vacaturemarketing. Marketing is in dit geval een zeer breed begrip: het gaat niet alleen over de instrumenten die men inzet om een geschikte kandidaat te vinden, maar ook over de data die hieruit voortkomen. Denk aan het […]

Lees meer >

Afbeeldingen optimaliseren voor de zoekmachine

Afbeeldingen zijn van grote invloed op de kwaliteit van een website. Bij het analyseren van een website letten zoekmachines niet alleen op de content, maar wordt ook beeldmateriaal geanalyseerd. Waar moet een afbeelding aan voldoen, en hoe komt het dat ‘image optimization’ bepalend is voor de kwaliteit van je website? Invloed afbeelding op PageRank PageRank […]

Lees meer >

3 voordelen van display advertising

en nieuwe campagne of propositie: jouw bedrijf verdient online zichtbaarheid. Hiervoor dienen verschillende instrumenten, waarvan display advertising er één is. Met deze marketingtool is iets vreemds aan de hand, want display advertising wordt zowel onderschat als overschat. De reden daarvoor is de verwachting die men heeft. Het gebruiken van een banner zorgt namelijk primair voor […]

Lees meer >

Een nulmeting op de eigen website

Wat is een nulmeting? En.. is een nulmeting relevant? Laten we maar direct met de deur in huis vallen: zeker! Een nulmeting hoeft niet iedere maand uitgevoerd te worden, maar het  biedt absoluut houvast voor de organisatie. Je raakt bekend met de huidige kwaliteit van je website, en kunt zo beter naar een gemeenschappelijk doel […]

Lees meer >

Wat zijn backlinks en hoe beïnvloeden ze je website?

Voor de autoriteit van een website spelen inkomende links, ook wel backlinks genoemd, een bepalende rol. Wat zijn dit precies? Backlinks zijn referenties vanaf een andere website, welke naar een pagina op jouw website verwijzen. In de ideale situatie komen deze ‘one way links’ op natuurlijke wijze tot stand, en anders is het mogelijk om […]

Lees meer >

Kleine Investeringsaftrek: wat is het en wat kun je ermee?

De kleine investeringsaftrek, afgekort KIA, is een regeling voor ondernemers. Hiermee mag je een deel van je investering aftrekken van de winst, hetgeen zorgt voor een belastingvoordeel. De regeling is voor iedere ondernemer, maar wordt met name door de startende ondernemer gebruikt. Niet iedere ondernemer is op de hoogte van het bestaan van de KIA, […]

Lees meer >

Hoe werkt linkbuilding – werken aan een sterk linkprofiel

Ben je eigenaar van een website? Dan is het voor jou belangrijk om goed te worden gevonden door de online doelgroep. Een beproefde methode om de vindbaarheid van je website in de zoekmachine te verbeteren is linkbuilding. Linkbuilding bestaat al jaren, maar er is veel veranderd omtrent de kwaliteit en invulling van het concept, namelijk […]

Lees meer >

Dilemma: u of je op de website?

Het is het ultieme dilemma voor beheerders van een eigen website: gebruiken we ‘u’ of ‘je’ als aanspreekvorm voor onze bezoekers? In deze blog gebruiken we voor het gemak ‘je’, maar dat wil niet per definitie zeggen dat dit ‘de standaard’ hoort te zijn. Wat zorgt ervoor dat de bezoeker op de juiste manier wordt […]

Lees meer >

De voordelen van een sterke landingspagina

Een landingspagina is de plek waar bezoekers je website binnenkomen. In algemene zin is dit voor een website de homepage, maar binnen de marketing gaat het vaak om een speciaal ingerichte pagina die bezoekers moeten activeren om een actie te ondernemen. Net als het ontwerp van een advertentie, is ook de keuze voor een geschikte […]

Lees meer >

4 tips voor de beste zoekwoorden advertentie

Het is één van de meest waardevolle tools om meer bezoekers naar een website te sturen: Google Ads. De zoekmachine, en met name die van Google, wordt dagelijks door duizenden zzp’ers en bedrijven gebruikt. Adverteren via Google is zeer toegankelijk; kwaliteit blijft een belangrijk punt. Is het je al eens opgevallen dat bepaalde namen stelselmatig […]

Lees meer >

SEO: focus op leesbaarheid

Iedereen met een eigen website zal beamen dat het belangrijk is om organisch goed vindbaar te zijn voor de doelgroep. Het is een goedkope manier om bezoekers naar je website te trekken; goedkoper ten opzichte van adverteren. Search Engine Optimization, kortweg SEO, is wat dat betreft een zeer breed begrip. Veel mensen zullen binnen een […]

Lees meer >

Instagram voor bedrijven

Het online platform Instagram vond ooit zijn oorsprong in social media, maar steeds vaker wordt dit kanaal gebruikt als marketinginstrument. Tegenwoordig zijn er diverse bedrijven die subtiel, of juist helemaal niet subtiel gebruikmaken van de mogelijkheden. Een bedrijf doet dit middels een eigen kanaal, maar ook door als merk zichtbaar te zijn. Hierbij wordt bijvoorbeeld […]

Lees meer >

Hoe werkt het algoritme van Google?

Ben je inmiddels bekend met Search Engine Optimization, kortweg SEO? Dan wil je ongetwijfeld ook meer weten over het algoritme van een zoekmachine. Deze bepaalt hoe goed een pagina daadwerkelijk presteert. Het algoritme is een stukje software met doorlopend variabele richtlijnen. Aangezien de richtlijnen periodiek wijzigen, is het belangrijk om je website up-to-date te houden. […]

Lees meer >

Introductie in Google Analytics

In het bedrijfsleven is Google Analytics inmiddels onmisbaar. De data uit dit programma helpt bedrijven om verbanden te ontdekken, relevante data te ontvangen over bezoekers van de website en essentiële statistieken mee te nemen in toekomstige beslissingen. Het Analytics pakket van Google is volledig gratis, en dit is de plek waar statistieken en data van […]

Lees meer >

Display advertising: awareness én sales

Tijdens het surfen op internet komen we dagelijks in aanraking met diverse vormen van display advertising. Het gaat hierbij om advertising door middel van banners op websites, social media en video’s. Een banner is onder verschillende formaten op te maken, en zodoende responsive te maken voor zowel mobile- als desktop gebruikers. Veel bedrijven zien in […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. Met een eigen bedrijfspagina op Facebook is dit eveneens mogelijk, namelijk […]

Lees meer >

Banners: functioneel en efficiënt

In de tijd tussen ‘brand awareness’ en ‘verkoop’ doorloopt een klant verschillende fasen. Zichtbaarheid is een cruciale factor om merkbekendheid op te bouwen, direct in de eerste fase van de customer journey. Is jouw merk niet zichtbaar, dan loop je mogelijke klandizie mis. Zonde! Online zichtbaarheid creëer met een banner. Hate them or love them; […]

Lees meer >

4 online marketing trends in 2021

Vergeet 2020: wat worden de online marketing trends in 2021? Als bedrijf is vooruitkijken belangrijk, want hoe ga jij je doelgroep volgend jaar nóg beter bereiken? Ondanks dat 2020 als jaar alles behalve ‘normaal’ is verlopen, is toch sprake van trends en verschuivingen. Zo kenmerkt 2020 zich als jaar waarin Responsive Ads hun definitieve intrede […]

Lees meer >

Het verschil tussen retargeting en remarketing

Een bezoeker betreedt je website zonder een aankoop. Helaas, je hebt geen conversie afgedwongen. Dit kan twee dingen betekenen: de bezoeker is in zijn geheel niet meer geïnteresseerd in je product of diensten (1), of bezoekers zijn wel geïnteresseerd, maar willen eerst verder kijken (2). In het tweede geval loont het de moeite om deze […]

Lees meer >

De kracht van social media marketing

Social media marketing staat voor de inzet van social mediakanalen als onderdeel van de marktbenadering. Het sociale medium biedt veel mogelijkheden om campagnes af te stemmen op een gesegmenteerde doelgroep. Tegelijk is dit nog altijd de plek waar de meeste actieve volgers van jouw merk te vinden zijn, en waar je een eigen community kunt […]

Lees meer >

De voordelen van onderwijs marketing

Onderwijs marketing: het is een steeds relevanter concept. De invloed van marketing binnen het onderwijs neemt de laatste jaren toe. Terecht, want onbedoeld nemen de kosten in het onderwijs flink toe, zonder dat dit de algemene kwaliteit ten goede komt. Ook zorgen personeelstekorten ervoor dat een school steeds meer moeite heeft om geschoold personeel voor […]

Lees meer >

TikTok voor bedrijven

We lezen de laatste tijd steeds meer over de app TikTok. Deze social media app heeft inmiddels zoveel volgers, dat ze praktisch mogen worden gerekend naast andere social media als Facebook en Twitter. Waar komt TikTok ineens vandaan? In september 2016 lanceerde ByteDance zijn sociale video-app Douyin in China. Een jaar later breidden ze de […]

Lees meer >

H1, H2 en H3: het belang van heading tags voor SEO

Heading tags worden ook wel de kopteksten van een artikel genoemd. Door de H1, H2 en H3 consistent toe te passen binnen de content, verbeter je de kwaliteit in termen van SEO. Het resultaat van heading tags is evident: het geeft structuur aan de tekst, zowel voor de lezer, als ook voor de ‘bot’ van […]

Lees meer >

Bedrijven en social media: kans of bedreiging?

Social media is voor bedrijven een relevant onderdeel geworden van de marketingstrategie. Het biedt snelle mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Op wat voor manier en met welk doel, dat verschilt per ondernemer. Social media kent met al haar diverse platformen veel kansen, maar er zijn ook valkuilen. Wat zijn de meest gebruikte social media […]

Lees meer >

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf

8 tips voor het opzetten van Google mijn bedrijf in 2022 Google mijn bedrijf, ook wel Google my business of Google places genoemd, is opgezet voor fysieke winkels om lokaal beter vindbaar te worden. Tegenwoordig zijn er echter veel meer voordelen die uit Google mijn bedrijf kunnen worden gehaald. Maar wat zijn nu deze voordelen […]

Lees meer >

Het verschil tussen ROAS en POAS.

De stap van ROAS naar POAS. Het is één van de 5 Google Ads trends in 2022 die we in onze vorige blok beschreven. E-commerce bedrijven spenderen maandelijks duizenden euro’s aan advertenties. Het behoeft zodoende geen verklaring dat efficiency voor deze bedrijven een belangrijke rol speelt. Campagnes worden opgezet, geanalyseerd, onderbroken, geoptimaliseerd en mogelijk zelfs […]

Lees meer >

De 7 Google ads trends die je moet weten.

De 7 valkuilen van Google Ads Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een […]

Lees meer >

Waar moet een zakelijke website aan voldoen?

Waar moet een zakelijke website aan voldoen? In 2018 meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 94 procent van alle bedrijven in Nederland een eigen website had. Ook groeide het aantal geregistreerde .nl domeinnamen tussen het eerste en derde kwartaal met 2 procent. Dat een zakelijke website inmiddels een vereiste is voor de bereikbaarheid van […]

Lees meer >

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom

Facebook data komt niet overeen met data website: dit is waarom Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die het zich afvraagt: hoe komt het toch dat de data vanuit Facebook Business niet strookt met data binnen Google Analytics? In de B2B-markt is ‘meten’ cruciaal. Voor jezelf én voor je klanten. […]

Lees meer >

Gewoon doen.

Google is de krachtigste zoekmachine ter wereld! Met meer dan 60 miljard zoekopdrachten is het niet meer weg te denken. Google Ads biedt de mogelijkheid jouw bedrijf te tonen bij de meest relevante zoektermen. Zichtbaar24 bouwt succesvolle Google Ads campagnes! Door onze vakkennis, gecertificeerde professionals, strakke werkwijze en scherpe prijzen zijn wij het beste online marketing bureau om jouw campagne aan uit te besteden. Wij bieden altijd transparantie over onze pakketten en werkwijze en door onze Google Partner status kan jij ook genieten van extra voordelen die daarmee gepaard gaan. Waar wacht je nog op? Klik direct. Nu ook met een gratis en vrijblijvend consult!

  • Onze missie is jou ontzorgen.
  • De scherpte prijzen vind je bij Zichtbaar24.
  • Geen verborgen kosten.
  • Je hebt altijd een eigen contactpersoon.
  • Wij bieden transparantie in pakketten en werkwijze.
  • Certificering onder onze werknemers is een verplichting!

Veelgestelde vragen – Google Ads uitbesteden.

Google Ads is een advertentieprogramma waarmee je als bedrijf kunt adverteren binnen de zoekmachine of het Google Netwerk via zoekwoorden advertenties, display advertising, video ads of shopping-campagnes. Je kunt voor meerdere doeleinden adverteren via Google ads. Denk hierbij aan weergaven, leads of aankopen

SEA staat voor Search Engine Advertising, onderdeel van Google Ads. Je kiest hier voor adverteren op zoekwoorden, met als doel bovenaan te komen in de Google zoekmachine. Hoe meer concurrentie op de zoekwoorden, hoe meer je moet betalen per klik. Daarnaast wordt de kwaliteitsscore meegerekend. Deze wordt bepaald door relevantie (hoe relevant is jouw webpagina voor het zoekwoord) hoe beter de kwaliteit, hoe minder je hoeft te betalen per klik. Voordat je met SEA aan de slag gaat is het belangrijk dat je goed weet wat je winst per product is, en of het voordelig zou kunnen zijn om met deze producten te adverteren.

Google Ads uitbesteden zorgt ervoor dat jij geen tijd en overbodig budget hoeft te besteden aan dingen die niet leiden tot het gewenste resultaat. Bij Zichtbaar24 staat een team van specialisten klaar die continu de campagnes in de gaten houden en kunnen bijsturen waar dat nodig is. Ook zijn de maandelijkse rapportages uitgebreider dan die van Google zelf, waardoor je meteen kunt zien wat de resultaten zijn, wat deze hebben gekost en wat ze hebben opgeleverd! Jouw campagne bereikt een doelgroep die actief op zoek is naar een duidelijke behoefte doordat ze hier bewust naar opzoek zijn.

De afkorting CPC betekent Cost Per Click. Het is de prijs voor één click op de advertentie. Je kunt deze ‘klikprijs’ helemaal vrijlaten, maar dan loop je wel het risico dat je te veel geld uitgeeft ten opzichte van de Return On Investment (ROI). We kiezen daarom vaker voor een max-CPC. Wanneer je een max-CPC instelt, zullen de kosten per click nooit hoger uitvallen dan dat bedrag. In praktijk zullen deze kosten vaak lager uitvallen. Dit noemen we het werkelijke -CPC

Google Ads uitbesteden zorgt ervoor dat jij geen tijd en overbodig budget hoeft te besteden aan dingen die niet leiden tot het gewenste resultaat. Bij Zichtbaar24 staat een team van specialisten klaar die continu de campagnes in de gaten houden en kunnen bijsturen waar dat nodig is. Ook zijn de maandelijkse rapportages uitgebreider dan die van Google zelf, waardoor je meteen kunt zien wat de resultaten zijn, wat deze hebben gekost en wat ze hebben opgeleverd! Jouw campagne bereikt een doelgroep die actief op zoek is naar een duidelijke behoefte doordat ze hier bewust naar opzoek zijn.

Bij MediaGarant kiezen we voor verschillende pakketten. Ieder bedrijf kan zodoende haar eigen budget bepalen. Binnen dat budget verzorgen we voor jou het optimale resultaat.

De kosten van Google ads worden bepaald door CPC (cost per click). De CPC wordt dan weer bepaald door de concurrentie op het zoekwoord en de kwaliteitsscore van jouw advertentie. Bij Zichtbaar24 werken wij met pakketten variërend van 195,- euro per maand tot en met pakketten van 945,- euro per maand aan servicekosten. Dit is afhankelijk van het advertentiebudget waarmee je wil gaan adverteren. Hoe hoger dit advertentiebudget, hoe hoger de complexiteit van de campagne.

De opstartfase van een Google Ads campagne is cruciaal. Hierin bepalen we wat je doelgroep en doelstelling is, welke zoekwoorden je wilt gebruiken en wat de biedstrategie gaat worden. Nadat we een uitgebreide markt, - concurrentie- en zoekwoordenanalyse hebben uitgevoerd, is alles gereed om de campagne te starten. Vervolgens zal optimalisatie ervoor zorgen dat je de best mogelijke resultaten ontvangt, ongeacht het budget dat je wenst te gebruiken. Optimalisatie bestaat uit het selecteren van de beste zoektermen, verwijderen van minder goed scorende advertenties en het bijsturen van de biedstrategie. Daarmee groeit het resultaat van jouw campagne gedurende de looptijd.

Na afloop van de campagne worden de resultaten nogmaals besproken, en kan je er als bedrijf voor kiezen de campagne te verlengen.

We zijn jou voor.

tekst Nationale zorggids in het grijs dat partner is van zichtbaar24

Wij zijn trots op al onze klanten! Benieuwd naar ons werk?