Recensies
Klachtenportaal Zorg.
Klachtenportaal Zorg is een onafhankelijke organisatie die zich richt op het oplossen van klachten voor zelfstandige zorgprofessionals en kleinschalige zorgverleners. Dit willen zij doen op een manier dat het voor alle partijen als prettig wordt ervaren.
MediaGarant.
Klachtenportaal Zorg is klant geworden bij MediaGarant om te adverteren via de Nationale Zorggids. Hierdoor kan ervoor gezorgd worden dat de boodschap direct bij de relevante doelgroep terecht komt. Er is gekozen om gebruik te maken van twee diensten, namelijk:
- Het mediapakket op maat;
- Een jaarcontract adverteren op de Nationale Zorggids.
Het mediapakket op maat houdt voor Klachtenportaal Zorg in dat zij 12 maanden een billboardbanner op de gids kunnen plaatsen, drie keer een advertorial en vier keer een blog hebben geplaatst. Dit pakket is naar wens en in overleg met Klachtenportaal Zorg samengesteld.
Bij het jaarcontract adverteren heeft Klachtenportaal Zorg de mogelijkheid om 12 keer een blog te posten, die blog wordt ook doorgeplaatst op de social mediakanalen en kan er een billboardbanner 12 maanden lang worden gedraaid.
Zichtbaar24.
Naar aanleiding van de fijne samenwerking met MediaGarant heet Klachtenportaal Zorg ook besloten om hun zichtbaarheid te vergroten door gebruik te maken van Zichtbaar24. Zichtbaar24 is de online marketingpartner van de nationale gidsen. Klachtenportaal Zorg heeft besloten gebruik te gaan maken van een Social Media Ads pakket. Door dit pakket kunnen zij nog beter hun boodschap communiceren naar de doelgroep, welke actief is op Instagram en Facebook.
De Aanpak.
De Facebook Blueprint specialist van Zichtbaar24 heeft onderzoek gedaan naar de trends en vergelijkbare campagnes uit de branche. Op basis hiervan is een Social Media campagne opgesteld. Hierbij wordt de campagne met name gericht op naamsbekendheid creëren bij de zorgdoelgroep, zorgaanbieders en zzp’ers in de zorg. Op deze manier raken mensen meer bekend met de dienstverlening van Klachtenportaal Zorg en zal de doelgroep gemakkelijk kunnen verhalen op deze advertenties om de dienstverlening af te nemen bij deze zorgorganisatie. Zodra de campagne live is, krijgt Zichtbaar24 data binnen. Op basis van deze data blijven wij constant de campagne optimaliseren.
Resultaten.
Sinds een jaar is Zichtbaar24 bezig met de campagne van Klachtenportaal Zorg. De campagne heeft inmiddels geleid tot grote naamsbekendheid en zichtbaarheid. Klachtenportaal Zorg heeft gemerkt dat middels de toevoeging van online marketing aan hun huidige marketingstrategie, mensen sneller contact met hen opnemen over hun dienstverlening. Daarnaast kunnen wij als specialist in online marketing voor de zorg gemakkelijk de doelgroep targetten. Zo hebben wij onder meer Klachtenportaal Zorg in contact gebracht met andere zorgorganisaties, waardoor hun netwerk verder is toegenomen. Ook de resultaten van de campagne liegen er niet om. De campagne genereert maandelijks meer dan 130.00 impressies, heeft een bereik van ruim 44.000 gebruikers en meer dan 1000 gebruikers komen via de advertentie op de website van Klachtenportaal Zorg terecht. Wij zijn natuurlijk erg trots op deze samenwerking en bedanken Klachtenportaal Zorg voor hun vertrouwen!