Recensies
Makelaardij Groningen.
Makelaardij Groningen is al meer dan 40 jaar jouw vertrouwde makelaar in de regio Groningen en Noord-Drenthe. Het bedrijf vormt een onmisbare schakel tussen kopers en verkopers, door actief en alert te zijn op de regionale onroerend goed markt. De integere en persoonlijke inzet, optimale marktkennis en begeleiding bij aankoop en verkoop, en het uitvoeren van taxaties, leidt het tot succesvolle, maar bovenal tevreden aankoop- en verkooptransacties.
Makelaardij Groningen is lid van NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars). Ook zijn ze Register Makelaar Taxateur en ingeschreven bij het Nederlands Register Vastgoed Taxateurs. Daarnaast is Makelaardij Groningen aangesloten bij het NWWI (Nederlands Woning Waarde Instituut).
Website: www.makelaardijgroningen.nl/
Klantcase.
Alle makelaars lopen tegen een woningtekort aan: meer mensen zijn op zoek naar een huis, dan dat ze deze willen verkopen. Makelaardij Groningen is op het advies Zichtbaar24 ingegaan om sociale media advertenties (Social Media Ads) te gebruiken in de zoektocht naar nieuwe particuliere klanten. Hierbij was het voor Makelaardij Groningen belangrijk om mensen te vinden die het huis via hen wilde verkopen. We hebben binnen de klantcase en keuze voor de doelgroep gesegmenteerd op basis van de minimale woningwaarde, bedoeld om relevante en waardevolle leads te verzamelen.
Doelstelling.
Nieuwe aanmeldingen van mensen die overwegen hun huis te verkopen. In de oriënterende fase kunnen zij gebruikmaken van de gratis Woning Waardering Weken.
Aanpak campagne.
Bij aanvang van de samenwerking tussen Makelaardij Groningen en Zichtbaar24 is de gratis waardebepaling check voor woningen ter sprake gekomen. Dit is een waardecheck, waarmee de huidige waarde van de woning wordt bepaald. Overwegen particulieren hun woning te verkopen, dan is het uiteraard interessant om een globale waardebepaling te ontvangen. Met dit doel is geadverteerd op Facebook. Door de advertentie te richten op mensen die geïnteresseerd zijn in de waarde van hun woning, is een lijst met zogenaamde ‘leads’ ontstaan.
De achterliggende gedachte van de Woning Waardering Weken is dat mensen die de behoefte hebben om de waarde van hun woning te weten, ook de behoefte kunnen hebben om hun woning vervolgens te verkopen. Zeker in een woningmarkt die de afgelopen jaren flink gestegen is.
Resultaten Makelaardij Groningen.
Ondanks een relatief klein budget, is er een advertentie campagne opgezet met een relevant en waardevol bereik. Binnen iedere campagne sturen we op een hoge conversieratio, ongeacht het budget en de doelgroep. Het doel van Makelaardij Groningen is gehaald. Als gevolg van advertentie op Facebook heeft Makelaardij Groningen 4 nieuwe aanmeldingen ontvangen. Het verkeer richting de website is eveneens toegenomen. Onder de streep betekent dit een positief resultaat voor Makelaardij Groningen, zowel concreet in het aantal leads als in branding en naamsbekendheid.